- 58 - hpveiliqing of opheffing van openbare Het vraagstuk van eve - overleg met de Nederlandse Spoorwegen -onbewaakte overwegen za WQrd behalve voor een aantal particu- extra aandacht vragG"' heffing gevraagd van de openbare onbewaakte ere spoorwegovex ga g oellaan, ICattestraat en van de bestaande spoor overwegen Plemstraat, Kastoe Antwerpenlei in het plan wegovergang tussen e p opheffing van beide eerstgenoemde over- Baai-Lage Banken. Hot verzoek ^^ophe^J^ houdt varband ,„ot do ooruocl gangen, alsmede van Pa eQn aan de zuidzijde gelegen parallelweg gekomen aanleg van do Lies - J, Attelakensewegin het kader van van de spoorlijn tussen Lage W Bt)emdonll In verband mct hot op te het ruilverkavelingsp gen he„ic««l ingediend verzoek van N.S. stellen nieuwe structuu^pla overweg Kattestraat door de raad in 1967 tot opheffing van de gewaakt aangetekend. Door de raad werd op afgewezen, waartegen N.o. i beveiliging van deze overweg aangedrongen. Vervoer. ,r„n 0on nieuw spoorwegstation In 1965 werd Etton-Lour "Lapland,O Spoorwegen opgenomen, weer in het joxsonenvervoervan een goede aansluiting verkregen Voor de richting Dordrech naar het noorden en omgekeerd. Er is op de sneltreinen vanuit richting Breda als in de richting Roosendaal, een uurverbinding, zowel 1 Broda het ene uur rechtstreeks doorgaan waarbij de tremen in de r t ks naar Amsterdam. Op werkdagen is tot Zwolle en het andere ^^f^verbinding met Eindhoven. Het ligt er - s morgens vroeg een ^C^S^verbinding richting Roosendaal -Breda- ïn de bedoeling om 1 tton in GGn half-uurverbinding •s-Hertogenbosch om te ZG dse SpoorWegen is gebleken, dat het spoor- Uit verslagen van de qGsteide verwachtingen beantwoordt en dat m wegstation ruimschoots aa 9 da hiervan gebruik maakten (in 19&5 1966 gemiddeld 1.500 reizigpc september 1967 bedroeg het daggemid- gem. 1200). In de periode ja 1 q van een extra autoparkeerplaats del de ongeveer 1100. Plannen jn wordon voorbereid. Een met een quick-servicestat 1 ;.d n in 1968- en autoparkeerplaatson zijn fietsenbergplaats -nog uit te breiden 1 reeds aanwezig. het station voor een deel haar bus- De N.V. B.B.A. heeft m op dG komende half-uurverbindin routen aangepast, waarDij ndingen mGt 3reda beperkt zouden kunnen mot Breda de rechtstreekse auidoaijko richti„g -vie worden en dit temeer waa wensen van het gemeentebestuur blijven Rijsbergen SoDpe, ontstaan uit do samenwerking van o.m behoren. Voor de N.1 h Hoeven, Oosterhout, Oudenbosch, Roosendaal de gemeenten Breda, Etto - 'isaticplan uitgevoerd. Door de Rijkstucht- en Rucphen, werd m 19 toestellen met oen gewicht tot vaartdienst werd het veld goedgekcur 6.000 kg (1966: 2.000 *g)° cQ werd overeenstemming bereikt inzake de Met douane en marec a - noodzakelijk zijn voor de aanwijzing van oprichting van do gebouw J VGrkeerHet veld verkreeg in do het veld voor het intaTna *°„Internationaal''. Behalve voor het zakenvlieg- loop van 1967 het PJ^xcaa opgerichte vliegclub "Seppe" verkeer werd het veid ge noroclub en een particulier bedrijf, dat (150 leden), de West- ra an c slocp_ Gn rondvluchten uitvoert. Het vlieg- vlieglessen geeft en «dj yan het industriepark Etten-Leur. veld ligt op korte afs^n r beschikt onze gemeente over een los- Voor het spoorwqqqo groot raCCordement op het industrieterrein plaats aan de «poo ^3 noorden van dc sp0orlijn een nieuw industrie en II, terwij dement voorbereid is, waaraan mogelijk een terrein V met spoor g c d nabij de Kattestraat. Aansluiting van ai gemene losplaats wordt BCkoppel 0 Oude Kerk.tr" het Tomadocomplex en de vr_dwei kwamen in 1967 tot stand. J

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1968 | | pagina 178