-3- Daarnaast is nog vooroverleg gaande over hot ontwcrp-bestemmings- plan Industrieterrein V, ten noorden van de spoorlijn, v/aardoor ongeveer 50 ha industrieterrein met een spoorwegraccordeaent beschikbaar gaat konen. In de nota, welke bij hot voorstel tot het vaststellen van het bestemmingsplan Industrieterrein IV is gevoegd, wordt de mogelijke behoefte aan nieuw industrieterrein voor de periode tot 1930 ge raamd op ongeveer 100 ha. Met de aanleg van deze beide complexen en het industrieterrein Zwartenberg -_+ 10 ha aan vaarwater- kan aan deze behoefte dus vrijwel geheel voldaan worden, indien de prog nose juist zou blijken te zijn. In de bijgevoegde bestemmingsvoorschriftenaangepast aan de nieuwe wat op de Ruimtelijke Ordening, zijn niet alleen de ge bruikelijke bebouwingsvoorschriften gegeven, maar zijn thans ook gebruiksvoorschriften en vergunningseisen voor afgravingen, op hogen en rooien van beplanting opgenomen. Het complex Industrieterrein IV is niet alleen bestemd voor industriële bedrijven, maar nabij de Grauwe Polder is ook een deel bestemd voor werkplaatsen en handelsbedrijven met behoefte aan opslagplaatsen e.d. In het aangeboden bestemmingsplan Industrieterrein IV is even eens opgenomen de rijbaanverdubbeling van rijksweg 56 tussen Heistraat en Hoge Donk en dan met name de gevolgen van het aan leggen van een ongelijkvloerse kruising -rijksweg omhoog - op het kruispunt rijksweg - Vosdonk. Hierdoor is een goede onder linge relatie tussen de industrieterreinen verzekerd. Langs de rijksweg zijn hierbij parallelwegen geprojecteerd, die de industrie terreinen met de bebouwde kom verbinden. Tegen het ontwerp-bestemmingsplan werden geen bezwaren inge diend. 15. Voorstel van burgemeester en \\rethouders met advies van de commissie voor openbare werkengemeentebedrijven en marktwezen tot het nemen van enkele verkeersmaatregelen. Dit betreft een parkeerverbod voor de oostelijke zijde van de verbinding tussen Oude Bredaseweg en Ridderstraat bij de tunnel ingang aan de Markt en een parkeerverbod voor het oostelijk deel van de Paral1elweg in het Industriepark I voor het Tomadocomplex. 16. Voorstel van burgemeester en wethouders met advies van de commissie voor openbare werken, gemeentebedrijven en marktwezen tot het beschik baarstellen van een crediet voor de uitvoering van het mechanisch deel van de rioolwaterzuiveringsinstallatie door vaststelling van de 4e wijziging van de gemeentebegroting 1967. Enkele jaren geleden werd in Etten Leur-Noord nabij de Leurse Haven de eerste fase van de rioolwaterzuiveringsinstallatie - het rioolgemaal met zandvang, kosten 524.000,-- - met D.A.C.W.-subsidie aangelegd en in gebruik genomen. Voor de tweede fase van het mechanisch gedeelte werd reeds in beginsel in 1959 D.A.C.W.-subsidie aangevraagd, maar het werk werd niet opengesteld. Thans zijn hiervoor betere kansen aanwezig; het project is thans aangepast aan de gewijzigde omstandigheden en de totale kosten van deze 2e fase, het mechanisch deel, wordt thans geraamd op ongeveer 1.300.000,--. Dit deel omvat o.m. de gashouder, slijk- ruiraer, slijkverwarmingsinstallatievoorbezinkbakslijkdroog- velden enz. Het is geheel uitvoeringsgereed en hiervoor wordt thans een crediet gevraagd. De dekking van de hieraan verbonden lasten zal nader aan de orde worden gesteld, nadat het D.A.C.W.- subsidie op de nieuwe ba3is bekend is.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1967 | | pagina 17