££f'x rx?t ^Ijl voor zszs&r»-
U
-88
rrTf9«.«S°i?080 reiziU per dag hiervan pehruih oaaR-
ton (in 1965 Seta. 12=°>- extra autoparkeerplaats net een auto-
Plannen voor de ndnleg .„orden voorbereid. Een fietsenberc,-
servicestation 1»»»- Spoor aanwezig.
plaats en autoparkeerplaatsen 1 station voor een deel haar
De NVe B.BeA. heeic ue, fter oog oP
busrouten uangepcisc v»+-5 xr\ Ri isbercson van en naar
Busverbindingen in zuidelijke «f^^L^urTehoren. Vanuit
Breda- blijven tot de »e enk.eie nieuwe groepsvervoer-
Zundert en Rijsoergen '«den 9 vliegTeid Seppe, ontstaan uit de
jaar J** 1» beperkte °^e opengestel^^on^o^^.
Met douane en "««hauss^ noodeakelijk zijn voor de aanwijzing
opncbting van de luchtverkeer. Het vliegveld ligt
op korte a"tlnd (i4 .1»)van het i-dustrieparCEtten-Leur.
Voor het ^d«"^9«derenvervoer bes op het industrie-
- aanbouw zijnde CV. ilbero zijn
voorbereid. n„nrWpnr«cordement neemt van jaar tot jaar toe
Het gebruik van het opoor./egracc A 17g5 in 1964s 2512 en in
In 1966 werden 4306 wagons vervoerd, m 1965-3785,
19631 i860. bekend over de periode januari
Voor 1966 zijn de navolgende cljf^ v&n en naar het station Stten
t/ffl oktober 1966 voor het goe ®^enye spoorwegraccordement begrepen
Leur, waarin het goederenvervoer over het spo 9 wagens met
is. Vertrokken2611 wagens met 7-388 ton, de vertrokken
37.872 ton. De relatief fer^e ^xddelde^ela^^ vanaf
wagens vindt zijn °JrJaa*Isover;el.Gevetex„ Het stukgoederenvervoer is
het complex van de l..- - eventuele overplaatsing van de al-
in deze cijfers niet oegrep naar het Industriepark II
gemene losplaats aan de spoor epark V is in studie gekomen,
of naar het aan te le99®;\ Leurse Haven is nog slechts beperkt
Vrachtvervoer per schip rieterrein aan de Mark kont bij
mogelijk. Door de aan eg van 1 y grotere capaciteit m
Zwartenberg vrachtvervoer met schepen van een gr
het bereik..
-89-
II. Openbare veiligheid.
(brandweer - beschermin
Brandweer.
bevolking - P°
litis
- militaire dienst)
^ie grospen, waarover de na-
De vrijwillige brandweer oestaa y
volgende gegevens vergeld kunnen wor
jaar
Totaal
Strooienh
Groepen
'965 1965 I
24 f
f
22
27 j
27
21
24
omvang personeel
op 31 december:
vereiste minimum
sterkte
aantal oefeningen
t—beschikt over een nevei-
De brandweer hoofdpost in Etten-Noor^-^g^ een (reserve-)
tankwagen (1956), een trekkermano terwijl in 1966 hier nog een
motorspuit (l945-thans gerevideerd), ter J
nieuwe motorspuit aan toegevoegd is. biUSVoertuig omgebouwde
De groep Leur beschikt nog ove strooienhuis (omgeving Hoevense-
Ford-Taunus met babyspuit, de. g^oe- ra„aCCommodatie voor groep Leur
weg) over een sïangenwagentje. -zetwaarna de hoofdpost m
en Strooienhuis is bestemd voor eer ntie dient te verlenen.
Etten Leur-Centrum zo noaig direc y groep Leur (7e) aan brandweer-
In 1966 werd door groep Etten
wedstrijden (klasse II) defl£,en°°®"*v0iqen een driedaagse bevelvoer-
Commandant en vier bevelvoerders leden,i„ Etten-Leur een
derscursus in Breda, terwij 1'\r.PRii
hoofdbrandwachtcursus su-len v° g Etten Leur-Centrum onderge-
Sinds 1965 zijn de brandweer* *.0 - - gemeentebedrijven. Eerwacht
bracht in het nieuwe garagecomp brandweerkazerne' aan de:. Wxp-
wordt dat in 1967 de bouw van^e reod zal komen.
akker bij het complexJ d ventiwewrd^iti'g kunnen bxn-
Op grond van een gemeente1J-J kihg en voorkoming van brand,
dende regelen worden gegaye.- c- ndweermedewerkingzoals o.m. het leeg-
De tarieven voor bepaalde o ten bij bepaalde evenementen, is
,,„i j„.q gr surveillanceuxe
zuigen van kelder.-. ei-
bij verordening geregeld. „„-richt van plaatsgevonden branden in
tot Slot volgt hier nog een overzie
de jaren 1964 t./pL 6?_66_k
loos alarm
kleine branden
schoorsteenbranden
kleine fabrieksbranden
grote fabrieksbranden
middel fabrieksbranden
andere middelbranden
heide- gras- en bosbranden
kleine autobranden
hulpverlening
Totaal
tax ucx