££f'x rx?t ^Ijl voor zszs&r»- U -88 rrTf9«.«S°i?080 reiziU per dag hiervan pehruih oaaR- ton (in 1965 Seta. 12=°>- extra autoparkeerplaats net een auto- Plannen voor de ndnleg .„orden voorbereid. Een fietsenberc,- servicestation 1»»»- Spoor aanwezig. plaats en autoparkeerplaatsen 1 station voor een deel haar De NVe B.BeA. heeic ue, fter oog oP busrouten uangepcisc v»+-5 xr\ Ri isbercson van en naar Busverbindingen in zuidelijke «f^^L^urTehoren. Vanuit Breda- blijven tot de »e enk.eie nieuwe groepsvervoer- Zundert en Rijsoergen '«den 9 vliegTeid Seppe, ontstaan uit de jaar J** 1» beperkte °^e opengestel^^on^o^^. Met douane en "««hauss^ noodeakelijk zijn voor de aanwijzing opncbting van de luchtverkeer. Het vliegveld ligt op korte a"tlnd (i4 .1»)van het i-dustrieparCEtten-Leur. Voor het ^d«"^9«derenvervoer bes op het industrie- - aanbouw zijnde CV. ilbero zijn voorbereid. n„nrWpnr«cordement neemt van jaar tot jaar toe Het gebruik van het opoor./egracc A 17g5 in 1964s 2512 en in In 1966 werden 4306 wagons vervoerd, m 1965-3785, 19631 i860. bekend over de periode januari Voor 1966 zijn de navolgende cljf^ v&n en naar het station Stten t/ffl oktober 1966 voor het goe ®^enye spoorwegraccordement begrepen Leur, waarin het goederenvervoer over het spo 9 wagens met is. Vertrokken2611 wagens met 7-388 ton, de vertrokken 37.872 ton. De relatief fer^e ^xddelde^ela^^ vanaf wagens vindt zijn °JrJaa*Isover;el.Gevetex„ Het stukgoederenvervoer is het complex van de l..- - eventuele overplaatsing van de al- in deze cijfers niet oegrep naar het Industriepark II gemene losplaats aan de spoor epark V is in studie gekomen, of naar het aan te le99®;\ Leurse Haven is nog slechts beperkt Vrachtvervoer per schip rieterrein aan de Mark kont bij mogelijk. Door de aan eg van 1 y grotere capaciteit m Zwartenberg vrachtvervoer met schepen van een gr het bereik.. -89- II. Openbare veiligheid. (brandweer - beschermin Brandweer. bevolking - P° litis - militaire dienst) ^ie grospen, waarover de na- De vrijwillige brandweer oestaa y volgende gegevens vergeld kunnen wor jaar Totaal Strooienh Groepen '965 1965 I 24 f f 22 27 j 27 21 24 omvang personeel op 31 december: vereiste minimum sterkte aantal oefeningen t—beschikt over een nevei- De brandweer hoofdpost in Etten-Noor^-^g^ een (reserve-) tankwagen (1956), een trekkermano terwijl in 1966 hier nog een motorspuit (l945-thans gerevideerd), ter J nieuwe motorspuit aan toegevoegd is. biUSVoertuig omgebouwde De groep Leur beschikt nog ove strooienhuis (omgeving Hoevense- Ford-Taunus met babyspuit, de. g^oe- ra„aCCommodatie voor groep Leur weg) over een sïangenwagentje. -zetwaarna de hoofdpost m en Strooienhuis is bestemd voor eer ntie dient te verlenen. Etten Leur-Centrum zo noaig direc y groep Leur (7e) aan brandweer- In 1966 werd door groep Etten wedstrijden (klasse II) defl£,en°°®"*v0iqen een driedaagse bevelvoer- Commandant en vier bevelvoerders leden,i„ Etten-Leur een derscursus in Breda, terwij 1'\r.PRii hoofdbrandwachtcursus su-len v° g Etten Leur-Centrum onderge- Sinds 1965 zijn de brandweer* *.0 - - gemeentebedrijven. Eerwacht bracht in het nieuwe garagecomp brandweerkazerne' aan de:. Wxp- wordt dat in 1967 de bouw van^e reod zal komen. akker bij het complexJ d ventiwewrd^iti'g kunnen bxn- Op grond van een gemeente1J-J kihg en voorkoming van brand, dende regelen worden gegaye.- c- ndweermedewerkingzoals o.m. het leeg- De tarieven voor bepaalde o ten bij bepaalde evenementen, is ,,„i j„.q gr surveillanceuxe zuigen van kelder.-. ei- bij verordening geregeld. „„-richt van plaatsgevonden branden in tot Slot volgt hier nog een overzie de jaren 1964 t./pL 6?_66_k loos alarm kleine branden schoorsteenbranden kleine fabrieksbranden grote fabrieksbranden middel fabrieksbranden andere middelbranden heide- gras- en bosbranden kleine autobranden hulpverlening Totaal tax ucx

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1967 | | pagina 174