- 104 - Voor de richting Dordrecht-Rotterdam werd een goede aansluiting verkre- §en op de sneltreinen vanuit Roosendaal naar net hoorden. Er is een uur- verbinding, zowel in de richting Breda als in de richting Roosendaal, waarbij de treinen in de richting Breda het ene uur doorgaan tot Zwolle het andere uur rechtstreeks naar Amsterdam. dit het verslag van de Nederlandse Spoorwegen is gebleken, dat^ het spoorwegstation aan de gestelde verwachtingen beantwoordt en dat in 1965 gemiddeld 800 reizigers per dag hiervan gebruik maakten. Bij het spoorwegstation is een fietsenbergplaats aangebracht. Ook werden geschikte stand-en halteplaatsen voor taxi-en busvervoer ingericht. °°r auto's is er reeds afzonderlijke parkeer gele gen ne id. Plannen voor de aanleg van een grote autoparkeerplaats met een autoservicestation angs de Spoor laan worden voorbereid. De N.V. B.B.A. paste met het oog op de nieuwe situatie ten dele haar dusrouten aan. Zo werd de lijn Oud Gastel - Oudenbosch- Etten-Leur-Breda v*v. langs het nieuwe station van Etten-Leur gevoerd De route van lijn 13, welke lijn voorheen een rechtstreeks verbinding Etten-Zuid-Breda v.v. vormde, werd gewijzigd in dier voege, dat de route voortaan vanaf Etten-Zuid via Etten-Noord, Leur en Prinsenbeek naar Breda v-v. voert Het aantrekkelijke van deze nieuwe route is uiteraard gelegen ln het feit, dat de verschillende delen der gemeente hierdoor - zij het n°g in beperkte mate - per bus bereikbaar zijn. Busverbindingen in zuidelijke richting blijven tot de wensen van het gemeentebestuur behoren. De oprichtingsakte van de N.V. Vliegveld Seppe, ontstaan uit de samen ging van o.m. de gemeenten Breda, Etten-Leur, Hoeven, Oosterhout, °udenboschRoosendaal en Rucphen, werd in 1965 ver ledenEen egalisatie- D an voor het vliegveld verkroeg de goedkeuring van de Rijkslucntvaart- hienst. Met douane en marechaussee werd overeenstemming bereikt inzake de oprichting van de gebouwtjes, die noodzakelijk zijn voor de aanwijzing van het veld voor het internationale luchtverkeer. Het vliegveld ligt op rte afstand - 4 km) van het industriepark Etten-Leur. Voor het spoorweggoederenvervoer beschikt onze gemeente over een los- Blaats aan de spoorlijn en een groot raccordement op het industrieterrein e* II, terwijl in I966 ten noorden van de_spoor lijn een nieuw mdustrie- eprein V met spoorwegraccordement voorbereid wordt. Het gebruik van het spoorwegraccordement neemt van 3aar tot jaar toe. 1965 werden 3785 wagons vervoerd, in 1964: 2512 en m 1963: i860. Eon eventuele overplaatsing van de algemene losplaats aan de spoorlijn bij J® B*ai naar Industriepark II of naar het aan te leggen Industriepark V is studie genomen 1 Voor vervoer van schoolkinderen uit Leur en uit Rijsbergen naar het zwem- baH worden wekelijks door een plaatselijke busonderneming enkele diensten Streden Vrachtvervoer per schip in de Leur se Haven is nog slechts beperkt moge- Door de aanleg van industrieterrein aan de Mark komt bij Zwartenberg rachtvervoer met schepen van een grotere capaciteit in het bereik.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1966 | | pagina 230