- 103 - if0v,. hiir-fcpmeester en wetnouders voorbereid na verkeersmaatregelen worden door Durgemeoa ino.PUA„„ i .„v.cMr' ie als onderdeel van de commissie a§ewonnen advies bii een verkeerssectic u- U1 openbare werken, waarbij ook de rijkspolitie adviserend is ingeschakeld t" 1965 werden iele verkeersmaatregelen vastgesteld of voorbereid. Enerzijds Is dit het gevolg van het toegenomen verkeer en de aanleg van nieuwe struc tuurwegen, anderzijds van de vrij smalle woonstraten in de oudere delen ïa" de bestemmingsplannen welke uiteraard niet geschikt zijn voor onbe lemmerd verkeer in beide richtingen en onbelemmerd parkeren aan twee zijden d0Z0 Stl^clten Oeze bezwaren'worden de laatste jaren daarom steeds groter omdat bij het toenemend autobezit door gebrek aan voldoende autoboxen of financiële midde- la» de openbare straat mefr en meer gebruikt gaat worden als vrij permanente Haast de daardoor noodzakelijk geworden beperkende verkeersmaatregelen •"den in 196= nog plannen voorbereid om in die delen van de oudere bestem- mihgsplannen nog af zonder lijke par keer stroken in te richten, waarvan het rendement belangrijk groter is dan bij het toegelaten parkeren m de woon- Naast een'aanta 1 ondergeschikte verkeersmaatregelen werd in 1965 besloten «nkele belangrijke structuurverbindingen als voerrangsweg aan te wijzen of uiervoor voorrangskruisingen in te stellen. or,_+Y,a„ niz-u Dit werd besloten voor het tracé Markt, Bisschopsmolenstraat, Rijsbergse- Weij n oebiouen vooi r Drovinciale besluiten voor de bui+o l overeenkomstiSe yoors 1 de structuurverbinding tussen uiten de bebouwde kom gelegen deel) voo RprohAmiaaul ®tten-Zuid-Oost en station (Frederik van Eedenstraat en Anna van Berchemlaan) tenslotte voor de Oude Dredaseweg. uitgevoerd na de overdracht van Deze laatste maatregel kan eerst worden uiige u deze weg door het riik aan de gemeente, waartoe eind 1965 werd besloten. Enkel gevaarlijke situatie! in de overgangsfase werden door het aan- engen van knipperlichten eniger en Frederik van Eedenstraat met de r,°°r kruisingen Bisscnopsmo Rijkswater staat automatische verkeers- Ne nieuwe rijksweg zijn in over leg met Rijkswat lchtinstallaties aangebracht, welke begin ïyoo Woï>den ■nj xrnnr de gevaarlijke kruising van de Eenzelfde maatregel is voorbereid vo L riiksweg met de Heistraat bij het gemeente - zowel openbare Het vraagstuk van onbewaakte over verband met de komende ruilfritiCUnere: k°fflt n\der/al de Haags!he Beemden. Bij uitvoering hier- van .kaveling in het gebie v 1 Vaartkant en de Attelakenseweg twee êpènh" 1966-«67 kunnen tussen dlfle ins traat en vijf parti- P nbare onbewaakte overwegen (Kasteel au„,rori wnr-den ^Jere onbewaakte overwegen vermoede]wilhelminai;an Baai naar het"' 1 ^aar de bewaakte spoo n a h o.b.'s". Ook de toeleidende oosten verlegden voorzien van zgn. gen zijn in verband hiermede verde^t' ^i^tinstallatie voor de onbe waakt eventueel aanbrengen,V'an e"n+oe leidende weg naar het industriepark - Zal °VerWeg in de Kattestraat fe verdere ontwikkeling van ,,al naar verwachting in 1966 mede m verband met ae erschi llende bestemmingsplannen aan de or e 0 Ve ,„rr 6i f++on-T,pur weer in het personenvervoer ^an de N^vHder land se'spoorwegen opgenomen^na ruim 2? jaren - n.l. sedert ®ei 1938 - daarvan verstoken te zijn gewees feesteliik veonend Je dag tevoren, op 29 mei, werd heiztation f e j g opend de Net nieuwe station in een dringende beho^ v °r°te stroom van reizigers, die aage j r eren c.q. de gemeente verlaten. PO 0X* 2(0 1 0 0*071130 1 0X1 Z 0 1"P r

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1966 | | pagina 229