I - 22 - Industriepark I en TT. Deze complexen, begrensd door Roosendaalseweg, Hoge Donk, spoorlijn en Heistraat (Etten-Noord-West)zijn samen ongeveer 85 ha groot en hebben bijna 73 ha netto industrieterrein opgeleverd, dat na de over dracht van het laatste perceel aan de N V.. Presso in 1965 nu volledig is uitgegeven. In 1965 vonden in dit deel meerdere industriële activiteiten plaats', welke in hoofdstuk III nader worden omschreven. Uitbreidingen kwamen gereed van de N.V. Spaarnestad, Byron Jackson, N.V. Groenewegen, N.V. Blenzo en de N.V. van Voorden, terwijl de nieuwe vestigingen van de N.V. Keuzenkamp, de N.V. Jaczon en de N.V. Klooster boer, in 1965 in bedrijf kwamen. Eind 1965 waren in uitvoering een grote uitbreiding van de N.V. Tornado en een volgende uitbreiding van de N.V Spaarnestad, terwijl ook een begin is gemaakt met de bouw van een omvangrijke nieuwe fabriek de C.V. libero naast N.V. Tornado. Voor *1986 zijn hier nog te verwacht en ni euw e uitbreidingen van de N.V. Byron Jackson en de N.V. Groenewegen, een ingrijpende frontver bouwing van de N.V. Blenzo en de bouw van de N.V. Presso pluimveeconser- venfabriek. In het Isoverbel-complex is door de N.V. Gevetex nog een bouwplan voorbereid. Bovendien kan in 1966 de aansluiting van de N.V. Tornado op het spoorwegraccordement worden verwacht en in een later stadium eveneens de C.V. libero. Verschillende beplantingsplannen werden hier in 1965 uitgevoerd. De in het Zwanenburg-complex gelegen weg "De Brede Akker werd aan de openbaarheid onttrokken en in eigendom aan deze onderneming overge dragen. Regelmatig werd ook in 1965 het afvalwater van een aantal industrieën gecontroleerd. Het resultaat was in alle gevallen nog niet bevredigend, alhoewel incidenteel verbeteringen bereikt werden. De af voer van het industrieel afvalwater, dat straks niet in de rioolwater zuiveringsinstallatie kan worden ontvangen, zal in de komende jaren extra aandacht vragen. Indien afvoer naar de Wester schelde niet tijdig kan worden bereikt, zal als tijdelijke oplossing vermoedelijk een extra persleiding naar de Leurse Haven -niet via zuiveringsinstallatie- onvermijdelijk worden. De N.V. Nederlandse Spoorwegen heeft in studie ae eventuele verplaat sing van de algemene losplaats naar Industriepark II, nabij de Hoge Donk of naar het toekomstige Industrieterrein nabij de Kattestraat. Met de behandeling van een ontwerp-bestemmingsplan voor Industrie terrein IV zal in 1966 ook de rijbaanverdubbeling van de rijksweg wijzigingen brengen voor de uitbreidingsplannen Industriepark I en II, met name voor de kruising Vossendaal—Vosdonk, waar de rijksweg met een viaduct overheen zal worden geleid. Cmdat de rijbaanverdubbeling aan de noordzijde zal plaatsvinden zal de bestaande groenstrook tassen rijks weg en parallelweg met een aantal woningen en de parkeermogelijkheden voor de nabij gelegen ondernemingen gaan verdwijnen. Na deze rijbaan verdubbeling zal het verkeer op de parallelweg zeker toenemen, waardoor ook de parkeermogelijkheden op de weg beperkt zullen moeten worden. Nieuwe parkeermogelijkhedenwaar mogelijk, op eigen terrein zullen dus geschapen moeten worden

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1966 | | pagina 145