A -6- 14. c. vaststelling van wacht verb oei enéénrichtingsverkeer en beschermde voetgangersoversteekplaatsen voor de omgeving van het station (Doornbosplein en Spoorlaan5 d, vaststelling van wachtverboden voor de noord- en westzijde van de Kerkwerve e. vaststelling van wacht- en stopverboden voor het noordelijk deel van de Bisschopsnolenstraat De voorstellen sub a. en b. sluiten aan op de hierover uit gebrachte adviezen van de A.N.W.B. Het tracé Markt, BisschopsmolenstraatRijsbergseweg ware dus tot voorrangsweg te bestemmen, met uiteraard een onderbreking bij de kruising met de nieuwe rijksweg. Voorts wordt voorgesteld in de Oude Bredaseweg voorrangs kruispunten aan te wijzen met voorrang voor de Oude Bredaseweg bij alle kruisingen ten oosten van de nieuwe kruising Frederik van Eedenstraat - Anna van Berchemlaan met de Oude Bredaseweg, waarbij de nieuwe structuurweg naar het station, na het gereedkomenvoorrang zou krijgen. In de Korte- en Lange Brugstraat waren ook een aantal voor rangskruispunten in te stellen, waarbij tevens door het in stellen van éénrichtingsverkeer voor enkele hierop uitkomende zijstraten de situatie vereenvoudigd kan worden. Voor de omgeving van het station waren voor de westelijke weg van het Doornbosplein éénrichtingsverkeer in te stellen, voorts vracht verboden voor beide wegen op het Doornbosplein (buiten de hier in ruimó mate aan te brengen parkeerstroken) en twee beschermde voetgangersoversteekplaatsen over de oos telijke pleinweg en de Spoorlaan ten behoeve van de voet gangers naar en van het station en de hier aan te brengen bushalteplaatsen Langs de stroken aan de noord- en westzijde van de Kerkwerve zullen op de pleinrand parkeerstroken worden aangebracht, waardoor vaststelling van wachtverboden voor deze straten zelf mogelijk wordt Voor het meest noordelijk deel van de Bisschopsmolenstraat ware een stopverbod in te stellen buiten de parkeerplaatsen, die hier aangelegd worden, tegenover het overdekt winkel centrum, terwijl voor een aansluitend deel buiten de bestaan de parkeerplaatsen een éénzijdig wachtverbod ware in te stellen. Op advies van de A.N.W.B, zal nog een plan worden voorbereid on op vrij ruime schaal op aanvaardbare wijze éénrichtings verkeer in te voeren in een aantal v/oönstraten, teneinde de parkeeroverlast in deze straten te beperken en het parkeren beter te kunnen ordenen. 15* Voorstel van burgemeester en wethouders met advies van de commissie van financien en belastingen tot verkoop van een perceel industrie terrein aan de Nieuwe Donk in het uitbreidingsplan Industriepark Etten III ten behoeve van de vestiging van een verdeel centrum. Voorgesteld wordt aan de N.V. C. en A. Brenninkmeyer te Amsterdam 5700 m2 industrieterrein te verkopen voor de bouw van een verdeel centrum van dit handelsbedrijf, waarin goe deren, bestemd voor C. en A.-vestigingen in West-Brabant en Dordrecht ontvangen, bewerkt en verdeeld worden. Dit verdeelcentrum zal een oppervlakte krijgen van 2250 m2 en werkgelegenheid bieden voor ongeveer 25 a 40 personeels leden. Het bouwplan ligt in het agendadossier ter inzage.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1965 | | pagina 27