-20- 1-1-65 1-1-64 I-I-63 1-1-59 Telefoonaansluit ingen 1153 1109 1005 566 Wachtlijst aanvragen 202 119 54 24 Aangesloten draadomroep 343 332 326 152 Geregistreerde automatische tele foongesprekseenheden: (d.i. gesprek ken, omgezet in een eenheid naar zóne en tijdsduur) 1964- 1963 1959 Gesprekseenheden 6.617,000 6.150.000 2.990.000 Afgewikkeld via telefonisten. uitgaand interlokaal 100 90 320 uitgaand internationaal O O 8.500 2. 700 Celgesprekkenaantal op postkantoor Etten 2.370 2.320 1.84Ó op postkantoor Leur 1.100 870 320 telefooncel Etten-Zuid 6.620 100 telefooncel Etten-Oost -- -- -- 11.Overige verkeersaar.gelegenhoden Voor een overzicht van de verkeersongevallen moge worden verwezen naar het onderdeel "Politie" in de rubriek "Openbare Veiligheid". De belangrijke verkeersverbeteringen door de verlegging van het rijkswegtracé en de voorzieningen voor de Roosendaalsevïeg zijn uit voerig toegelicht onder het hoofdstuk "Uitvoering van uitbreidings plannen" bij het onderdeel "Etten-Zuid, rijks\veg en omgeving". In 1964 werden wederom diverse verkeersmaatregelen getroffen. In verband met de ingebruikneming van het nieuwe rijkswegtracé werd van gemeentewege in 1964 de aanwijzing als voorrangsweg van het oude tracé ingetrokken, alsmede het voor een deel van dit wegdeel geldende wacht- en inhaalverbod. Overwogen wordt om voor de Oude Bredaseweg en voor een aantal andere hoofdstraten in onze gemeente een aantal voorrangskruisingen in te voeren, waartoe overleg met de A.N.W.B. gaande is. Door de Minister van Verkeer en Waterstaat werd voor het nieuwe tracé van de rijksweg, waarop per dag 12.000 - 16.000 voertuigen passe ren, in 1964 een aantal verkeersmaatregelen getroffen, welke met de nieuwe situatie verband hielden en waarbij diverse maximumsnelheden voor dit wegdeel werden vastgesteld. Ter bescherming van het verkeer voor of op de gevaarlijke kruisingen Bisschopsmolenstr./rijksw. en Frederik van Eedenstraat/rijkswegwerd in 1964 met Rijkswaterstaat overleg gevoerd over de beveiliging van deze kruispunten door plaatsing van vaste knipperlichtinstallatiesIn 1965 zullen hiervoor de nodige credieten worden aangevraagd. In 1964 werd voorts voor het westelijk deel van de Stationsstraat éénrichtingsverkeer ingevoerd, terwijl daarnaast verschillende andere verkeersmaatregelen werden vastgesteld. In 1965 zullen de bezwaren van het vrij aan twee zijden parkeren in de hiervoor uiteraard te smalle woonstraten in de uitbreidingsplan nen nog nadere aandacht krijgen. Wellicht kan hierin een wisselend wacht- verbod voor één zijde van dergelijke straten in de uitbreidings plannen redelijke verbetering brengen. Deze verkeersmaatregelen werden voor burgemeester en wethouders voorbereid in een verkeerssectie als onderdeel van de commissie openbare werken, waarbij ook de rijks politie als adviserend lid is ingeschakeld. ,'t 1

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1965 | | pagina 144