-10- na eventuele onteigeningsprocedures, over de hieringelegen grond te kunnen beschikken, In dit gebiedsdeel is ruimte voor de bomir van ongeveer 225 woningen en een viertal bijzondere gebouwen, 23, Voorstel van burgemeester en wethouders met advies van de commissie voor openbare werken en uitbreidingsplannen tot het beschikbaar stellen van een crediet voor de aanleg van een nieuwe aan- en afvoerweg met bijkomende voorzie ningen in verband met de verleg ging van de spoorwegovergang in de Wilhelminalaan (53© wijziging gemeentebegroting 1964 en 7e wijziging begroting 1964 van het grondbedrijf). De spoorwegovergang in de Wilhelminalaan wordt in het voorjaar 1965 in aansluiting op het uitbreidingsplan Baai-Lage Banken naar het oosten verlegd en gelijktijdig voorzien van een a.h.o,b,-beveiliging, waardoor de wachttijden aanzienlijk verkort kunnen worden. In verband hiermede wordt thans voor gesteld een crediet van ongeveer 65°000,beschikbaar te stellen voor de aanleg van een nieuw af- en aanvoerwegdeel met bijkomende voorzieningen ten zuiden en ten noorden van de spoorlijn. De kosten, verbonden aan de wijzigingen ten zuiden van de spoorlijn voor het noordelijk deel van de Wilhelminalaan, wor den geraamd op ongeveer 33-000,--, welke kosten ten laste van de algemene dienst komen. De kosten van het wegdeel ten noorden van de spoorlijn, dat direct ten oosten van het garagebedrijf Laarakker naar de Baai voert, worden ten laste gebracht van het uitbreidingsplan Baai-Lage Banken. Dit nieuwe wegdeel is gericht op- en sluit straks onmiddellijk aan op de nieuwe structuurweg vanaf de spoorlijn naar de in westelijke richting door te trekken Concordialaanwelke zal worden aangelegd tussen de zuivelfa briek en de nog bestaande boerderij van C. Luijkx aan de Baai. Voorlopig kon dit wegdeel voor het doorgaande verkeer aan sluiting geven op de Baai. Het voor het doorgaand verkeer hierdoor onbruikbaar geworden wegdeel van de bestaande Baai ten noorden van de spoorlijn tussen de Zuivelfabriek en het garagebedrijf Laarakker blijft in deze opzet thans gehandhaafd. De plantekeningen liggen in het agendadossier ter inzage. 24. Voorstel van burgemeester en wethouders met advies van de commissie voor openbare werken en uitbreidingsplannen: a. tot het beschikbaar stellen van een crediet voor het bouwrijp., maken van het centrale deel van het uitbreidingsplan Baai - Lage Banken door vaststelling van de 8e wijziging van de begroting 1964 van het grondbedrijf en de wijziging van de gemeente begroting 1964; b. tot het vaststellen van de minimum-verkoopprijzen voor dit com plex. Het betreft hier het centrale deel van het uitbreidings plan Baai-Lage Banken, gelegen ten oosten van het toekom stige centrale sportparkcomplex en ten westen van het oude Leur-Zuid-West tussen spoorlijn en Korte Brugstraat met een bruto-oppervlakte van ruim 30 ha. Midden door dit plandeel voert het tracé van een deel van de toekomstige provinciale weg Zevenbergen-Rijsbergendat met een viaduct over de spoorlijn wordt gevoerd en waar in dit uitbreidingsplan twee verbindingswegen onderdoor worden gevoerd (Concordialaan en een nieuwe parallelweg langs de

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1964 | | pagina 99