-106- tip voor het gemeentehuis zegt spreker dat inmiddels de verkeerssituau verkeersregelaar is gedemonstreerd. Bewezen is toen, travia-automa alleen maar effect heeft als tevens een aantal bege- dat deze insta worden genomen. Dit betreft de verplaatsing van het ieidebds maat:rege Breda en het instellen van een stopverbod zebrapad iets _p(Spplte van de Bisschopsmolenstraat. De daarop betrekking voor het eers g dg stukken ter inzage gelegd, doch het is hebbende ,®re iet ane raadsleden daarvan hebben kunnen kennisnemen, wel ®°fellJ* amaandag of dinsdag is klaar gekomen. Voor bepaalde zaken- omdat deze pas p.edeelte, vanaf de Rotterdamse Bank tot aan de Rijksweg mensen, die aa. zal dit stopverbod wel eens moeilijkheden kunnen op- van de straa won ter en wethouders wel bereid om ten gerieve leveren. Daa^ J incidenteel de strikt nodige ontheffingen te verlenen, van deze een Qn ander totdat de nieuwe rijksweg klaar is. 0VeDegheer 'iHemse meent dat men bij een stopverbod wel mag stoppen voor laden en lossen. voor het wachtverbod.geldtWethouder Pijs De voorzitter U-CJ- n i mpnixip* toeged3.3.n. IS dez®lxQenilvnqtge wiist er naar aanleiding van dit onderwerp op, dat hij De heer D telling van een commissie voor verkeerszaken heeft bepleit. indertijd ae mede dat besloten is deze uit de commissie voor De voorzit e uitbrêidingsplannen te splitsen. Dit is waarschijnlijk openbare we afwezigheid van de heer Duynstee, waaruit moge blijken gebeurd afwezigheid aan zijn opmerkingen aandacht wordt besteed. bat ook dij J.kx yraa0,t mar aanleiding van dit voorstel of verderop in de Bi sschópsmo lenst raat nie-t meer parkeergelegenheden gemaakt kunnen worden. er mede dat dit in voorbereiding is. De vooiz verkeersmaatregel nog het woord vraagt, constateert TloTr^trtoï conform het gedane voorstel is besloten. Naar aanleiding van de door de beer Braat gestelde vraag betreffende t „hpid van de Bredaseweg ter hoogte van de Fredenk van de verkeers voorzitter dat inmiddels geconstateerd zal zijn, dat Eedenstrap Sachte v^betering in de loop van het fietspad een oplossing, Ci° het dan nog niet een ideale is verkregen. i nr de vraag van de heer A.Luijkx deelt de voorzitter mede, Ten aniw zuiden van de Lange Brugstraat niet goed function eerde door verstopping, vervuiling en verwaarlozing. Inmiddels is een en ander opgeknapt en zullen de bezwaren thans dus zijn weggenomen. t deelt de voorzitter mede, dat aan de suggestie van de heer van Ginneken om de deuren van de garages aan de Wilhelminalaan van uitzetij2ers te voorzien gevolg is gegeven. Tn verband met het pleidooi van de heer van Vleuten voor de verbetering anl Geerkade kan de voorzitter thans meer concreet meedelen, dat de Slrlandse Heidemaatschappij bezig is met het realiseren van het 2e ge- Heplte van het overkluizingsplan nl. tot aan de parallelweg. Dit omvat v w c-rootste gedeelte van de Geerkade. Wanneer daarmede zal worden begonnen is ffhankeUJk van bet urgentieplan dat de raad in de voigende vpre-adering zal worden aangeboden. De heer van Vleuten vraagt of het niet mogelijk is om de noodzakelijkste verbeteringen thans reeds aan deze weg aan te brengen uit de onderhouds kost Hii benadrukt nog eens de slechte toestand van deze weg. D* voorzitter zegt toe met de dienst Openbare Werken contact te zullen opnemen over de mogelijkheid om zonder al te hoge kosten deze weg reeds direct beter begaanbaar te maken. De heer Willemse zegt te hopen dat explosies, zoals onlangs bij een aan de Geerkade gelegen bedrijf zijn voorgekomen, niet zullen geschieden ter wijl de straatmakers ter plaatse aan het werk zijn, want dan komen daar begrafenissen van.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1962 | | pagina 316