nsnrti
«8-
b, tot het vaststellen van de minimumverkoopprijzen voor dit complex-
Opgemerkt moet worden, dat dit complex in beginsel niet in aan
merking kan komon voor de grondprijsreductieregeling voor
industriekerngemeenten; industriële bedrijven, welke daartoe ir
aanmerking willen komen en voldoende mannelijk personeel tewerk
stellen, zijn dus aangewezen op het Industrieterrein III,
tussen Vosdonk en Hoge Donk aan de rijksweg tegenover het
IsoverbelfabriekscomplexAanbeveling verdient hier de vast
stelling van een gevarieerde verkoopprijs, mede afhankelijk van
strekkende lengte van het bouwperceel lan^s straat, d- -
oppervlakte van het bouwperceel en eventueel de omstandigheid,
dat het bouwperceel al dan niet voor een belangrijk deel be
stemd wordt voor de bouw van een woning
17, Voorstel van burgemeester en wethouders tot het toekennen van straat
namen; hiervoor heeft de gemeente-archivaris adviezen uitgebracht, welke
betrekking hebben op» T
a. het uitbreidingsplan Baai-Lage Banken met aansluiting op j^ur cer.or
Mede als gevolg van de wijzigingen in het stratenstramien in
het gewijzigde uitbreidingsplan direct ten Zuiden van de Linden-
bleek dient de straatnaamgeving in deze omgeving, waarvoor
systematisch boombenamingen worden gebruikt, tegorden herzien,
"Loofhout", een straat ten Zuiden van en evenwijdig aan de
Lindenbleek tussen de van 't Hoffstraat enKloosterstraatware
door te trekken naar het Hoorden en komt uit nabij het nieuwe
winkelcentrum op C.e Lindenbleek' de naam ''Kloosterstraat komt
dan voorlopig te vervallen. De straat, evenwijdig aan het
"Loofhout" zou "Beukenlaan" genoemd kunnen worden, alsmede het
aansluitend tracée aan de Oostzijde afbuigend near het miden,
evenwijdig aan de Turfvaart; drie kleinere verbindingsstraatjos
tussen "Loofhout" en "Beukenlaan" waren te noemen "Iepstraat"
(in plaats van "Olmstraat"), "Wilgenpad" en "Abeel straat"
(zilverpopulier)
Voorts wordt voorgesteld om de belangrijke structuurweg in het
plan Baai - Lage Banken tussen Baai en de Pastoor de Bruijn-
straat "Concordialaan" te noemen om hiermede de wens tot uit
drukking te brengen, dat deze structuurweg tussen Jatten en Leur
niet alleen planologisch maar ook mentaal een verbindingsweg
moge zijn.
b. het uitbreidingsplan Etten-Noord
Hier dienen nog twee verbindingsstraten tussen Spoorlaan en
'Wipakker benaamd te worden; voorgesteld wordt hiervoor benamin
gen te nemen, welke herinneren aan schutterij-activiteiten,
evenals de naam "Wipakker", en wel "Onder de schutsboom" en
"Staakveld"
c. het uitbreidingsplan Etten-Zuid-uost (rijksweg en omgeving)»
Dit betreft het gebied tussen de Bredaseweg en het nieuwe
tracée voor de rijksweg; dit nieuwe tracee zelf tussen Hoge
Neerstraat en Bisschopsmolenstraat ware te noemen "Nieuwe
Bredase Weg" (hier komen geen woningen aan te staan); de weg,
die aan de noordzijde parallel hieraan loopt en aansluiting
geeft op de Bredaseweg nabij de Julianalaan en op de Markt nabij
het gemeentehuis ware te noemen "Ridderlaan" of "Ridderstraat 5
(afhankelijk van de langs deze weg te kiezen beplanting) dit a.n
verband met het kasteel van den Hoüte, dat vroeger in deze om
geving heeft gestaan