-44-
VIII
0-ne lib a-1"R werken en. andere projecten in
Trni t.enwi i k e n eikJcommep buiten ,de_jiiibreijr
rl i ngsplannen
In het jaarverslag 1959 werd melding gemaakt van een urgentie-
verharding van ongeveer 55 km» landwegen m t subsi
plan voor de verhardingdienst van het ministerie van Lana-
die van de cultuurtec nx c e dienst herzien mede in
bouw. In 1960 werd. di u g deze instantie hierover werd.
verband met het stanapu urgentieplan geschiedt in phasen,
ingenomen De uitvoe "ng van^h d&t ometreeks ^65
waarbij uitgegaan word üitv0ering van elk deelplan van
het gehele plan is ui tg d ver m0gelijk gebleken, wanneer de
dit verhardingspian is t dusver^g«t 3^8
gemeente tenminste hei baatbelasting of door verhoging
kosten uit de opbrengs gten kan dekken. Tot dit doel heeft
van andere bronnen van verhoging van de straatbelas-
de raad in 1959 tot een scheiden deel van
ting tesloten, uit -elk „?rden gedekt.
de kosten van het urgent P d de aanieg en verharding van de
In 1960 kwamen polled g g verbreding van de Sprundelse
Streekweg en derecons aanvaïlg was gemaakt. Ook de volgende
Baan, waarmede in ^959 lan kwam in 1960 geheel gereed. Deze
phase van het verh f- met asphalt van de Grauwe Polder
phase omvatte de ver waarin al een slechte keibestrating
(ook het) ^°or enok d el^w arinGeerstraat) he t slagveld en
aanwezig was, de nuij hierachtergelegen waterschap
de Kwadestraat, waar aansluitend verhardingsplan tot
"De Ettense Beemden lengte van ongeveer 4500 meter, -de
stand kon brengen ov worden gelicht-, waarbij de
Hanekinderstraat moes verhardingskosten leverde
gemeente een ^3drag verhardingskosten van het verlengde
met bovendien de d^ de gemeente maar gelegen in De nttense
Slagveld, m onden de Ettense Beemden is nog niet
Beemden. Het verhardrngspigrond> nod±g yoor
gereed gekomen. Een g we werd in 196O aangekocht.
we gve rbre ding van q ente Hoeven nabij de Palingstraat,
Een verhardingsplan analoge financiële bijdrage leverde,
wanTin onze gemeente een axiaxug,
n o1ióv -in 1961 tot uitvoering komen,
v mogelijk gemeentebestuur in behandeling nemen een volgen-
oor 1 7 „«ari p"nlan "t6 wq ton*
de phase van het met betonklinkers ter lengte van ongeveer
1- een verhardl f.Lnde de Hoge Bremberg, een oostelijk deel van
4.8 km. o.m. Vofsenbergsevaart en een verbinding
van de Grauwe Polder in de richting Sprundel, aansluitend op een
Racphens plan! asuhalt ter lengte van ongeveer 5.2
2. een verhardingsp c v&n Etnakras voorziene wegdelen, zoals
km., o.m. omvattend |estelijk deel van de Zandspui, de Brak-
°.m. Boilenstraat^he^iWestel 3^ Qf
kenstraat en voor deze 10 km ontvangen zal worden.
in Ook1in^l960Uferden weer een groot aantal handwegen wet de zg.
l'V 1d o.m. ook de Deurnestraat en liolenaerstr f
wegenschaa e ed'van De Haagse Beemden, maar welke wegen
fijefenaangÏenzfnde eigenaren in onderhoud zijn. Op een her-
g v +n+ overname van deze wegen werd na ingewonnen
provinciaal advies niet ingegaan nu in de eerstkomende jaren
voor dit hele gebied een ruilverkave1mgsplan aan de orde zal
worden gesteld, waarbij de juridische positie van deze wegen ge
lijktijdigge re ge ld kan worden.