o
;i - 1 J. J p.
i. - i r_ j
I
A ■- oc
*x >ov Isè c 11 - v.
lit o nst i•-
X
II -
n I-
-94-
p,aan ocieveren, omdat met het ministerie nog uitvoerig beraad over deze
dure voorzieningen voor de Roosendaalseweg zal moeten worden gepleegd.
L wordt echter nagestreefd het plan Roosendaalseweg als een aan
vallend nlan op het eerste project behandeld te krijgen, ook voor wat
de financiële regeling betreft. Terwijl nu het grote project geheel
uitvoeringsgereed wordt gemaakt kan de tweede phase technisch en be
stuurlijk geheel worden voorbereid en xn het nmisterieel overleg worden
tip heer Braat merkt hierbij op, dat hij voor deze procedure alle
u U nu de kaarten zo liggen, maar hij herinnert er nadrukke-
begrip he beschikbaarstellen van het gemeentelijk aandeel in
Ut\Tote object moet blijven geschieden onder voorwaarde van algehele
overeenstemming over de voorzieningen voor de Roosendaalseweg. Onder
overeens 6 fflet het eerste project voorlopig volop worden door
gewerkt De voorzitter beaamt dit en zo hebben burgemeester en wethou-
derLdheer°BoSeÏtïdlicht nu het plan Roosendaalseweg nader toe. In de
aanvankelijke oplossing zouden de gescheiden rijrichtingen bij de
R^Ichops Molenstraat in Westelijke richting eerst worden samengevoegd,
üisscnups ikerwiis in verband met de gewenste kruising ten be-
daarna no iiken Roord-west en Zuid-west weer worden gesplitst dan
hoeve va samengevoegd tot een tweebaansweg en bij de Grauwe Polder
weer overgaan in een driebaansweg. Dit is noch voor Rijkswaterstaat
noch voor de gemeente aantrekkelijk. Door de aantasting van de loods van
Lpran en het café van Klep aan de noordzijde - Klep kan mogelijk
loh+pruit herbouwen - wordt het nu mogelijk de gesplitste rijrichting
nn ir voor bi 1 de kruising Bisschops Molenstraat te handhaven tot voorbij
de volgende kruising, waarna de weg direct weer driebaans kan worden,
ae vu g vanaf Breda een driebaansweg, m de kom overgaand in
Men litste rijbanen en daarna weer driebaans tot Roosendaal; dit is veel
aantrekke1ijkerAan de noordzijde aal naazt het trottoir een bedienings
komen waarover ook het rijwielverkeer als eenrichtingsverkeer
ïe JLn de Dreef zal worden geleid en vervolgens kan gebruik worden
kt van. de in het plan Noord-west opgenomen Parallelweg. Voor het
gefflHaiiik deel wordt eveneens een parallelweg voorzien met technisch
ZnlTP invoegstroken bij de wijkkruising en bij de Bisschops Molenstraat.
r- r.Lht is nog de aantasting van de voortuinen van de villa's aan de
Getrac. gwe (nrs< 23 tot en met 27) meer te beperken, maar dit
bi°Skt na nader onderzoek door de Rijkswaterstaat niet te verwezenlijken
pn dit zal men dus moeten accepteren.
w Hat nog een aantal ondergeschikte vragen en opmerkingen zijn be
antwoord stelt de voorzitter vast, dat de raad zich in zijn geheel met
antwoo piannen kan verenigen, zodat nu met de Rijkswaterstaat de
r6 nriële kwesties nader aan de orde kunnen worden gesteld. Om nu te
n d r de indiening van voortijdige bouwplannen toekomstige
rbïoÏÏngèh .orden bemoeilijkt, stelt hij voor het reeds aanvaarde
h rii ngsbesiuit voor een klein gebied aan de oostzijde van de
voorbere 6 tg breiden tot de hele zuidelijke strook van
deSRoosendaalse^eg tussen Bisschops Molenstraat en Grau.e Polder, dit
Tn vprband met het projecteren van een parallelweg en de wijkkruising
11 ook te betrekken de westzijde van de Bisschops Molenstraat
hp^Withof tot aan de Roosendaalseweg, dit met het oog op de te pru-
ïpp+pren toevoerwegen naar de toekomstige wijk Zuid-west; vervolgens aan
nordziide van de Roosendaalseweg het perceel van Klep en een deel
"d oercelen van van Haperen hierbij te nemen en tenslotte, zoals
van ae p strook tussen de toekomstige provinciale weg en
rppcis was Depxt;j-U|
Hp Neerstraat met het oog op het door iets gewijzigde njkswegtracee
hoofdelijke stemming wordt hiertoe besloten, waarna de voor
zittende raad bedankt voor de prettige en begripvolle wijze, waarop
dit moeilijke probleem is behandeld én de medewerking, welke hieraan
van&
pro-
j.v' j. - j.
f 1; -
1 J vi
- cv V
•I A f '1' 'f, 0 i
i- j
-i. o o: 7 v j
B.. vi" -!J1 vi'Cv;
■i i .o xx
- x -iiiuh ic r
,-.-v ,v v
'I 9' 1I' *1 - 1
i .i ,j':
'X j i
t
-
./If v.. j.C 0 'j.
f* \|r
v r.
•_.j o. v '7
f:i.C 11-
9. n.e;- ncr
v b J -1 -
n f;-V
v i i
j -. f »T ft C
r *7 17 .j - -
i- n< rd is* !o\ -x
J. - X 1
i XX x
S "J._f X -
w I X
toov ts
/9Ü" o
i -vr
IIC.'7 j.
7, c 7 x c r. V f
j r -■ r
0 X
0
•-V' '.I1-' 1 :l sb
7 r >ii J.
V' a
n o o i
.t
j
A
l J. L
1 -
o'
v.. 1,7 I j