o ;i - 1 J. J p. i. - i r_ j I A ■- oc *x >ov Isè c 11 - v. lit o nst i•- X II - n I- -94- p,aan ocieveren, omdat met het ministerie nog uitvoerig beraad over deze dure voorzieningen voor de Roosendaalseweg zal moeten worden gepleegd. L wordt echter nagestreefd het plan Roosendaalseweg als een aan vallend nlan op het eerste project behandeld te krijgen, ook voor wat de financiële regeling betreft. Terwijl nu het grote project geheel uitvoeringsgereed wordt gemaakt kan de tweede phase technisch en be stuurlijk geheel worden voorbereid en xn het nmisterieel overleg worden tip heer Braat merkt hierbij op, dat hij voor deze procedure alle u U nu de kaarten zo liggen, maar hij herinnert er nadrukke- begrip he beschikbaarstellen van het gemeentelijk aandeel in Ut\Tote object moet blijven geschieden onder voorwaarde van algehele overeenstemming over de voorzieningen voor de Roosendaalseweg. Onder overeens 6 fflet het eerste project voorlopig volop worden door gewerkt De voorzitter beaamt dit en zo hebben burgemeester en wethou- derLdheer°BoSeÏtïdlicht nu het plan Roosendaalseweg nader toe. In de aanvankelijke oplossing zouden de gescheiden rijrichtingen bij de R^Ichops Molenstraat in Westelijke richting eerst worden samengevoegd, üisscnups ikerwiis in verband met de gewenste kruising ten be- daarna no iiken Roord-west en Zuid-west weer worden gesplitst dan hoeve va samengevoegd tot een tweebaansweg en bij de Grauwe Polder weer overgaan in een driebaansweg. Dit is noch voor Rijkswaterstaat noch voor de gemeente aantrekkelijk. Door de aantasting van de loods van Lpran en het café van Klep aan de noordzijde - Klep kan mogelijk loh+pruit herbouwen - wordt het nu mogelijk de gesplitste rijrichting nn ir voor bi 1 de kruising Bisschops Molenstraat te handhaven tot voorbij de volgende kruising, waarna de weg direct weer driebaans kan worden, ae vu g vanaf Breda een driebaansweg, m de kom overgaand in Men litste rijbanen en daarna weer driebaans tot Roosendaal; dit is veel aantrekke1ijkerAan de noordzijde aal naazt het trottoir een bedienings komen waarover ook het rijwielverkeer als eenrichtingsverkeer ïe JLn de Dreef zal worden geleid en vervolgens kan gebruik worden kt van. de in het plan Noord-west opgenomen Parallelweg. Voor het gefflHaiiik deel wordt eveneens een parallelweg voorzien met technisch ZnlTP invoegstroken bij de wijkkruising en bij de Bisschops Molenstraat. r- r.Lht is nog de aantasting van de voortuinen van de villa's aan de Getrac. gwe (nrs< 23 tot en met 27) meer te beperken, maar dit bi°Skt na nader onderzoek door de Rijkswaterstaat niet te verwezenlijken pn dit zal men dus moeten accepteren. w Hat nog een aantal ondergeschikte vragen en opmerkingen zijn be antwoord stelt de voorzitter vast, dat de raad zich in zijn geheel met antwoo piannen kan verenigen, zodat nu met de Rijkswaterstaat de r6 nriële kwesties nader aan de orde kunnen worden gesteld. Om nu te n d r de indiening van voortijdige bouwplannen toekomstige rbïoÏÏngèh .orden bemoeilijkt, stelt hij voor het reeds aanvaarde h rii ngsbesiuit voor een klein gebied aan de oostzijde van de voorbere 6 tg breiden tot de hele zuidelijke strook van deSRoosendaalse^eg tussen Bisschops Molenstraat en Grau.e Polder, dit Tn vprband met het projecteren van een parallelweg en de wijkkruising 11 ook te betrekken de westzijde van de Bisschops Molenstraat hp^Withof tot aan de Roosendaalseweg, dit met het oog op de te pru- ïpp+pren toevoerwegen naar de toekomstige wijk Zuid-west; vervolgens aan nordziide van de Roosendaalseweg het perceel van Klep en een deel "d oercelen van van Haperen hierbij te nemen en tenslotte, zoals van ae p strook tussen de toekomstige provinciale weg en rppcis was Depxt;j-U| Hp Neerstraat met het oog op het door iets gewijzigde njkswegtracee hoofdelijke stemming wordt hiertoe besloten, waarna de voor zittende raad bedankt voor de prettige en begripvolle wijze, waarop dit moeilijke probleem is behandeld én de medewerking, welke hieraan van& pro- j.v' j. - j. f 1; - 1 J vi - cv V •I A f '1' 'f, 0 i i- j -i. o o: 7 v j B.. vi" -!J1 vi'Cv; ■i i .o xx - x -iiiuh ic r ,-.-v ,v v 'I 9' 1I' *1 - 1 i .i ,j': 'X j i t - ./If v.. j.C 0 'j. f* \|r v r. •_.j o. v '7 f:i.C 11- 9. n.e;- ncr v b J -1 - n f;-V v i i j -. f »T ft C r *7 17 .j - - i- n< rd is* !o\ -x J. - X 1 i XX x S "J._f X - w I X toov ts /9Ü" o i -vr IIC.'7 j. 7, c 7 x c r. V f j r -■ r 0 X 0 •-V' '.I1-' 1 :l sb 7 r >ii J. V' a n o o i .t j A l J. L 1 - o' v.. 1,7 I j

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1960 | | pagina 203