Molenstraat en/diepte van ongeveer 50 meter een wijziging op het uit- hrpidinesDlan zal worden voorbereid, zodat eventuele bouwaanvragen voor dit p-ebied aangehouden kunnen worden. u?!™* deelt de voorzitter mede te willen terugkomen op het aanvanke lijk pïan om thans met de raad informeel overleg te plegen over een voorlopig ontwerp voor aan te brengen wijtigrng-en aan de rijksweg op voorlopig meent thans, dat dit zonder enig bezwaar in het openbaar"^» gebeuren, Hij geeft vervolgens het woord aan de heer BogaertJ openoaar uiteenzetting van de njkswegtraceetekemngen, welke V°°r wat betreft de Roosendaalseweg door Rijkswaterstaat zijn uitgewerkt op de door burgemeester en wethouders in overleg met de stedebouwkundige Al?ereersfkortehh definitieve traoee voor de rijksweg voor het ooste- fiik deel vanaf de Bredaseweg tot en met de kruising aan de Bisschops iijk aeex c^rake Aan de oostzijde is het tracee iets meer recht- ""trokken .aardoor de'nteuwe rijksweg al bij de Meerstraat begint. Anderzijds kunnen nu de twee woningen aan de Bredaseweg in dit gebied ffverband^^het gewijzigde tracee hier is het gewenst het uitbreidi plan bij wijziging aan te passen, waartoe een voorbereidings-besluit genomen dienttteworden.t nieuwe vrij dicht biJ ÏÏhpr» o-enroiecteerde flats te liggen. Er zal daarom nog worden over weerszijde g de zuidzijde bf wat te verschuiven bf t doETvervangen door afzonderlijke ééngezinswoningen en de fla,s aan doen ver g verder naar het noorden te doen opschuiven door het hele noordzijd Bredaseweg iets meer samen te dringen ten koste van ngs nu richting van het park komt de nieuwe weg vrij dicht bij de aan ïïrfpr. o-enroiecteerde flats te liggen. Er zal daarom nog worden ove weerszijde P Jaan de zuidzijde &f wat te verschuiven bf ten dele te ^"vervangen door afzonderlijke ééngezinswoningen en de flats aan de doen ver g verder naar het noorden te doen opschuiven door het hei- noordzijae Bredaseweg iets meer samen te dringen ten koste van de plan ww nieuw te bouwen woningen aan de Parallelweg. a0hhe kreiWrvan d" Bisschops Molenstraat is ten opzichte van het lan nog iets verbeterd en hierbij merkt de voorzitter nog op, 5!+ShPtPin de bedoeling ligt te doen nagaan of de voetgangersoversteek- 1 aan de oostzijde (of beiden) niet op vrij natuurlijke wijze door piaavs p leiden zijn van en naar beide nieuwe winkelcomplexen. VerwIchïemoet echter worden, dat deze extra-kosten dan ten laste van de Semn!n^eerUDiiinÏteenbreekt hierbij opnieuw een lans voor een volledige nnüp1 od deze plaats, maar de voorzitter antwoordt hem, dat in het ver- i n +»l van ongelijkvloerse kruisingen zijn bestudeerd en aan de Rijks- ï»at voorgelegd, maar dat de Rijkswaterstaat dit categorisch heeft afgewezen"op motieven, die hem op zich beslist niet onredelijk voorkomen, n fhp hierover geraadpleegde correspondentie met Rijkswaterstaat blijkt, a Riikswaterstaat heeft medegedëeld voor driebaanswegen, welke uit- dat ae k j toekomst toch onvoldoende zijn, geen ongelijkvloerse eindelij willen aanbrengen en bovendien zou dan volgens de kruisingen. ongelijkvloerse kruising kunnen worden Rijkswa e aiieen dan voldoende effect kan hebben als ook alle kruisingen ongelijkvloers worden gemaakt; in dit geval dus 7 of t kruisingen extra. De heer Bogaerts licht een en ander nog n°H toe en wijst erop, dat de mogelijkheid er voor de toekomst in het nTG6r toch in blijft zitten, wanneer de gemeente hierin meer vrijheid aigemee heeft. De voorzitter concludeert, dat iedere verdere poging tot on^elijkvloerse kruising thans dus geen zin heeft, waarmede wordt inSnptvoorzitter wijst erop, dat het ontworpen tracee voor de kruising fh z0 is ontworpen, dat het in de tweede phase direct aansluit op de ineen voor de Roosendaalseweg, zoals burgemeester en wethouders voorzien Rijkswaterstaat gedacht hadden. Hier ligt wel een af- deze zie d geuite wens om de voorzieningen aan de Roosen- daalseweg gelijktijdig en bij voorkeur zelfs véér de verwezenlijking d doorbraak tot stand te brengen. Nu in technisch opzicht de instem- ItL van Riikswaterstaat is verkregen over belangrijker verderreikende verbeteringen voor de Roosendaalseweg als de raad aanvankelijk voor ogen V, d nu is het bestuurlijk niet te doen voor Rijkswaterstaat om het project nu nog tot een geheel om te werken. Dit zou nodeloze vertragingen m I -J J. wil kino* ÏQ6 if 0.6 XXI -i r> t r i -i i

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1960 | | pagina 202