m
k
-86-
XV-A. Post- en telefoonverkeer.
De ontwikkeling van de gemeente heeft ook gevolgen voor het post- en
telefoonverkeer
1
jan.1956
1 jan.1957
1 jan.1958
Telefoonaansluitingen:
Wachtlijst aanvragen:
Aangeslotenen draadomroep:
393
38
205
432
64
188
460
80
175
istreerde automatische telefoongespreks-
1957
2.049.395
11.004
1.928
1.783
179
Door een uitbreiding met 50 nummers (aanvankelijk gesteld op 150) werd
de capaciteit van de telefooncentrale in Etten en Leur gebracht op 500.
In februari 1958 wordt dit aantal verhoogd tot 600 en vermoedelijk wordt
dit aantal vóór 1959 andermaal verhoogd tot 700, hetgeen wij met de hui
dige uitbreiding zeer op prijs stellen.
Verbouwing en uitbreiding van het postkantoor te Etten, noodzakelijk
om het euvel van de lange wachttijden voor het publiek te kunnen oplossen
kwam in 1957 nog niet tot stand. Voor 1958 zijn onze verwachtingen hier
over in verband met de bestedingsbeperking niet groot.
Enkele publieke telefooncellen buiten het postkantoor, meer brieven
bussen vooral ook in de nieuwe wijken en een latere buslichting, welke
het mogelijk maakt, dat brieven nog de volgende morgen hun interlocale
bestemming bereiken, zouden wij graag in 1958 tot stand gebracht zien.
eenheden: 1956
(d.igesprekken, omgezet in een eenheid naar
zone en tijdsduur) 1.799-393
Afgewikkeld via telefonisten:
uitgaand interlokaal: 13*390
uitgaand internationaal: 1.455
Celgesprekkenaantalop postkantoor Etten: 1. 2
op postkantoor Leur: 271