33 •r /'Wip eind Deze argumenten leidden B en W tot het voorstel tot onttrekking aan het publiek van het pad, waartoe de commissie eveneens adviseerde. Pp vppr Presens vraagt zich af, oi het wel juist is "at in het voorstel is vermeld. Eenzelfde verzoek is i-ren ereleden meermalen binnengekomen en telkenmale door de raad afgewezen, daaf het hier een druk bezocht kerkpad betrof. de mededeling in het voorstel dat van het pad thans weinig gebruik wordt I gemaakt hetgeen wordt afgelèid uit het dicht be- groeiêê onkruid, wil hij een omgekeerde volgorde, daar toch naar zijn mening het pad wordt gemeden door het dichte struikgewas. Verder is het naar zijn mening niet uitgesloten dat bii de electrificatie der spoorwegen, de oude stopplaats in de Baay weer zal worden hersteld en in dat' geval zou het pad weer veel geraak opleveren, De"voorzitter merkt op, dat deze electrificatie voor- i n-nif is uitgesteld, doch bij tot standkoming daarvan het station op het Wipeind zal komen. Dit leidt hij Uf uit het venzoéfelvan de spoorwegen om bij het uitbreidingsplan hiermede rekening te willen houden, fewr Feskens ahht het voetpad van belang bij herstel van de oude stopplaats. 'Se heer Vissers memoreert eveneens het tot tweemaaltoel ballen voorstel van B en W om dit voetpad aan het openbaar verkeer te onttrekken. Toen was men van oordeel dat het belangrijk genoeg was om gehandhaafd biiiven. In de laatste jaxen is naar zijn mening van te t pad ook veel gebruik gemaakt door het I?oh daar bevindende ditributiebureau. Verder vraagt deze spreker zich af of het wel juist is, dat de spoorweghalte op het Wipeind komt, waardoor de bewoners van Leur zullen worden gedupeerd. Baar mening behoort men ook rekening te houden met het uitbreidingsplan en juist in deze omgeving zullen Veie nieuwe bewoners worden opgenomen.Wanneer bet wegie beter wordt onderhouden, zullen er veel mensen gebruik van maken. Hij kan geen motieven vinden die tot onttrekking van het pad zouaden kunnen leiden en verklaart dan ook zijn s^em aan dit besluit niet te zullen geven. nt hoer Dresens voegt hieraan nog toe, dat het paadje voor be^oekers van uitvoeringen in het dorp een kortere verbindingsweg naar huis is en zou ook liever ï?en dat het behoorlijk werd onderhouden dan opgedoekt Sheer Luiiten acht de voorgenomen stopplaats op het '^el gelukkig gikozen als oentrujm voor Hoeven, Arundel,Willebrord en Etten. ïïu iedereen in het b^lit 'vai een rijwiel is ttndt hij de grotere Q^atand die in feite zeer gering is- geen bezwaar. Zten vraagt zich af of het wel zo ^ffïl is. Naar zij mening zou bij meerder gebruik JS «lans aanwezige onkruidjiet zo weelderig hebben S?"n"de?SvlnPst^n en huijkr beklemtonen de onfeegaan-l baarheid van het pad met alle narigheden die daaraan verbonden zijn. 17192 *8.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1949 | | pagina 66