59
de minister voor het houden van de motorwedstrijden
in deze gemeente van zeer recente datum, zodat wat
de toestand van de wegen betreft wel enige soepelheid
verwacht kan worden.
De ontwerp-besluiten
1, Tot wijziging der verordening op de heffing van ee
belasting op vermakelijkheden»
2» Tot toekenning van een subsidie ad 70% aan de
organisatoren van de motorwedstrijden op de
openbare wegen in deze gemeente),
3. Tot toekenning van een subsidie ad 75% aan de
organisatoren op wieIwrwedstrijden op de openbare
wegen in deze gemeente
worden vervolgens ongewijzigd, zonder hoofdelijke
stemming, vastgesteld met dien verstande, dat het
belastingbedrag voor zitplaatsen bij wielerwed
strijden wordt vastgesteld op f.1.- in olaats van
f.o,50.
Het lid van Batenburg- bespreekt nog de wenselijkheid
om een belangrijk ount der wielerwedstrijden te St»
Willebrord onder deze gemeente te organiswren met
het oo» ot> de belastinginning.
Het lid ^eskens wijst er op, dat vorig jaar door
diverse autoriteiten de wedstrijdwegen werden opge
nomen die de een deze, de andere die aanmerkingen
op de wegen naar voren brachtSij wenst een des
kundige, wèe dej onderhoudskwe stie der wegen
kan worden besproken.
De voorzitter zegt nader Overleg toe met de daarvoor
aangewezen persoon van de K»N»M»V. die hem bekend
is, zo mogelijk Maandag a.s#
Het lid Presens wenst de marktmeester de leiding te
geven van de heffing der vermakelijkheidsbelasting en
de controle. i <-y- laA/.
Het lid Feskens,'da-fl van de aangestelde controleurs
weinig notitie werd genomen en een aantal personen
niet in het, bezit waren van entree kaartjes. Van de
marcchausse'e ondervonden de controleurs geen mede
werking.
De voorzitter zegt, dat de thans aanwezig is een
sterkere basis voor heffing, die in het vervolg
oo een belastingverordening berust. De controleurs
zullen van een aanstelling worden voorzien.
Het lid, van Popnel wijst op het vele werk dat de
motorclub in de korte tijd voor Pinksteren nog te
wachten staat, dat veel organisatietalent en
teschnische kennis vergt. Hij verwacht van eenieder
zoveel mogelijk medewerking.
wet risico voor de motorclub is groot, daar grote
voorschotèen moeten worden gedaan en ten slotte het
welslagen veel van het weer fljahangt., Bovendien zijn
de gulle jaren voorbij en de entree s vrij hoog.
De voorzitter verwacht met de 2de Pinksterdag veel
publiek daat op die dag niet geldt het Zondagsverbod
voor autorijden. Hij acht het wel gewenst, dat de
motorclub recht sper seonli jkheid aanvraagt.
Het lid Presens wijst er op, dat de Geerstraat vo°r
een vast sportbentruim slecht is en het circuit
bore straat-ueerstraat te klein is om het vele
publieb te bergen. Het circuit kon groter gemaakt
worden,indien in de Bankestraat eefo verhard koolpad
wordt aangelegd*