O 1 a n. s. 17192 1 95 landwegen, doch hij vreest dat dit niet zal kunnen geschieden, wanneer de oude keien als onderlaag gebruikt moeten worden bij de asphaltearing. De Voorzitter antwoordt hierop, dat de Raad zich niet positief heeft uitgesproken omtrent het asphalteeren der wegen en zener niet van d» wegen waar de klinkers nog in goeden staatver- keeren. Alleen mrazsb&c bi#egen wier bedenking is vernield, zal deze als onderlaag dienen» Da heer Feskens is het eens met den heer Pijs en verklaart zich een èggenstander van asphaltwegea» De hear Presens wil meer spoed achter deze wegen- kwesgie zetten. Volgnummer 704g. De Commissie voor de Financiën -zegt de Voorzitter- trok de rendabiliteit jan twee vrachtwagens voor de gemeente in twijfel. Een nauwkeurige becijfering der voor- en nadeslen kan than3 nog niet worden gegeven, maar wel kan net zekerheid worden gezegd, dat voor beide wagens in de nabije toekomst voldoende emplooi zal zijn. Dat een der vrachtauto' s ook_ voor den vuilnis- dienst wordt gebezigd, kan ook hij niet ideaal vinden. Beter was het hiervoor een speciale wagen te gebruiken. Hij vreest dat esn dergelijke vracht auto voor de gemeente' niet rendaoel is en jou daarom met andere gemeenteneen regeling hiervoor willen treffen. Hiermede behoeft geen gejr spoed te worden gemaakt, daar er momenteel toch geen koop mogelijkheid is. De heer Feskens wijst in verband met den vuilnis- dienst nog op het reinigen der putten en oppert de mogelijkheid dit bij aanbesteding te doengeschiedan. Hij memoreert een bezoek aa,n Schiedam Én 1944^ voor r het bezichtigen van een vrachtauto met^ afneembare kap, waardoor deze Ouk als gewone vrachtwagen is te gebruiken en geeft te kennen dat in dien geest de huidige vrachtauto misschien ook zou kunnen worden omgebouwd. De heer Presens ondersteunt deze suggestie. De Voorzitter zal hieromtrent nadere inlichtingen doen inwinnen. De heer van Vleuten waarschuwt tegen dit tweeledig gebruik, daar dit in de praktijk niet meevalt. De heer Pi.is informeert naar de kosten van de auto in verband met den chauffeur-monteur. Hij be twijfelt de noodzakelijkheid van een dergelijke kracht en vindt een chauffeur-werkman, die bij het lossen een handje kan helpen, veel pr&ctischer en vooral veel goedkooper. Hij wil B en W in overweging geven deze zaak eens aader te onderzoeken. De Voorzitter zegt, dat reeds een regeling is getroffen met een te Etten geveatigden garagehouder, waarbij deze het buitengewone onderhoud op zich neemt, echter niet dan na ieder afzonderlijk geval overleg te hebben gepleegd met den Burgemeester.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1946 | | pagina 108