O
1 a
n. s. 17192 1
95
landwegen, doch hij vreest dat dit niet zal kunnen
geschieden, wanneer de oude keien als onderlaag
gebruikt moeten worden bij de asphaltearing.
De Voorzitter antwoordt hierop, dat de Raad zich
niet positief heeft uitgesproken omtrent het
asphalteeren der wegen en zener niet van d»
wegen waar de klinkers nog in goeden staatver-
keeren. Alleen mrazsb&c bi#egen wier bedenking
is vernield, zal deze als onderlaag dienen»
Da heer Feskens is het eens met den heer Pijs en
verklaart zich een èggenstander van asphaltwegea»
De hear Presens wil meer spoed achter deze wegen-
kwesgie zetten.
Volgnummer 704g. De Commissie voor de Financiën
-zegt de Voorzitter- trok de rendabiliteit jan
twee vrachtwagens voor de gemeente in twijfel.
Een nauwkeurige becijfering der voor- en nadeslen
kan than3 nog niet worden gegeven, maar wel kan
net zekerheid worden gezegd, dat voor beide wagens
in de nabije toekomst voldoende emplooi zal zijn.
Dat een der vrachtauto' s ook_ voor den vuilnis-
dienst wordt gebezigd, kan ook hij niet ideaal
vinden. Beter was het hiervoor een speciale wagen
te gebruiken. Hij vreest dat esn dergelijke vracht
auto voor de gemeente' niet rendaoel is en jou
daarom met andere gemeenteneen regeling hiervoor
willen treffen. Hiermede behoeft geen gejr spoed
te worden gemaakt, daar er momenteel toch geen
koop mogelijkheid is.
De heer Feskens wijst in verband met den vuilnis-
dienst nog op het reinigen der putten en oppert de
mogelijkheid dit bij aanbesteding te doengeschiedan.
Hij memoreert een bezoek aa,n Schiedam Én 1944^ voor r
het bezichtigen van een vrachtauto met^ afneembare
kap, waardoor deze Ouk als gewone vrachtwagen is
te gebruiken en geeft te kennen dat in dien geest
de huidige vrachtauto misschien ook zou kunnen
worden omgebouwd.
De heer Presens ondersteunt deze suggestie.
De Voorzitter zal hieromtrent nadere inlichtingen
doen inwinnen.
De heer van Vleuten waarschuwt tegen dit tweeledig
gebruik, daar dit in de praktijk niet meevalt.
De heer Pi.is informeert naar de kosten van de
auto in verband met den chauffeur-monteur. Hij be
twijfelt de noodzakelijkheid van een dergelijke
kracht en vindt een chauffeur-werkman, die bij
het lossen een handje kan helpen, veel pr&ctischer
en vooral veel goedkooper.
Hij wil B en W in overweging geven deze zaak eens
aader te onderzoeken.
De Voorzitter zegt, dat reeds een regeling is
getroffen met een te Etten geveatigden garagehouder,
waarbij deze het buitengewone onderhoud op zich
neemt, echter niet dan na ieder afzonderlijk geval
overleg te hebben gepleegd met den Burgemeester.