83 sjL
m rculaire van Ged. Staten van N0ordbrabant
rJ da p Maart 19^ G No.b39 afd.III waarbij
verzocht wordt in te trekken de bepalingen,
krachtens welke voor het heboen van radio
dist ributiegeleidingen boven openbaren
reineeritejrcnd of gemeentewater belasting wordt
eheven met ingang an 1 Ja u"l»
Met al emeene stem en en zonder eenige
isdussie wordt het daartoe door
Burgemeester en Wethouders ontworpen concept
voorstel-besluit vastgesteld.
Hierna stelt de Voorzitter achtereenvolgens
aan de orde:
7p Haooort van het verhandelde in de bijeen-
3 soSst van 1? Januari 19^1 betreffende de
voorgenomen verharding van den Kappenberg
naar Riisbergen, Zumdert en Rucphen c.a.
Burgemeester en Wethouders stellen voor
aan de Nederlandsche Heide Mij. op te dragen
een ontwerp met kostenberekening te maken
voor zoover het gedeelte onder Etten betreft
en dit daarna aan den Raad ter beslissing
over te leggen.
De heer P.LUIJTEN merkt op dat er in
deze gemeente een commissie voor de wegen
bestaat doe"; dat deze, xaxaïxxh sinds hij
lid van den Raad is, nog nimmer bi jeengeroepnn
x s
*De Voorzitter antwoordt, dat deze commissie
zeer zeker om advies zal worden gevraagd
0v<-r het ontwerp van de Heide Maatschappij
voor dat dit aan den Raad wordt voorgelegd.
De heer LUIJTEN heeft bezwaar tegen het
doen maken van een ontwerp, wanneer daaraan
-os-en zijn verbonden. Hij zou wel voelen
vcor de verharding van derHilsche Baan met
het oog op een toekomstige parochie aldaar.
Overigens zijn er misschien nog tal van
-ndere plannen, die de voorkeur zouden
verdienen boven het ontwerp van Burgemeester
en Wethouders.
De Voorzitter antwoordt, dat het opdragen
van een ontwerp aan de Heide Mij. voor de
gemeente geen kostfch meebrengt en dat de
we encommissie te zijner tijd haar oordeel
over een en ander kan uitspreken.
De heer HO OREN vraagt hoeveua? Burgemeester
en Wethouders denken dien weg doot te
trekken.
De Voorzitter:Tot hetbegin van de W Idert.
Dit project was vroeger reeds opgenomen in
het 12 K.M. plan. Het wrkfonds had deze weg
echter van het plan geschrapt, omdat het belare:
van dezen weg niet zoo duidelijk naar voren
trad als dat van de andere wegen. Inmiddels
zijn echter de toestanden geheel gewijslg&
terwi]! tevens de meening veld gewonnen
heeft, dat zooveel mogelijk tetreinen voor
cikliiiur x*kAxgKXiaKR® of verbetering moeten
worden ontsloten.En uit di u gezichtspunt bezien
komt het ontwerp van Burgemeester en Wet- 1
houders op de eerste plaats.