83 sjL m rculaire van Ged. Staten van N0ordbrabant rJ da p Maart 19^ G No.b39 afd.III waarbij verzocht wordt in te trekken de bepalingen, krachtens welke voor het heboen van radio dist ributiegeleidingen boven openbaren reineeritejrcnd of gemeentewater belasting wordt eheven met ingang an 1 Ja u"l» Met al emeene stem en en zonder eenige isdussie wordt het daartoe door Burgemeester en Wethouders ontworpen concept voorstel-besluit vastgesteld. Hierna stelt de Voorzitter achtereenvolgens aan de orde: 7p Haooort van het verhandelde in de bijeen- 3 soSst van 1? Januari 19^1 betreffende de voorgenomen verharding van den Kappenberg naar Riisbergen, Zumdert en Rucphen c.a. Burgemeester en Wethouders stellen voor aan de Nederlandsche Heide Mij. op te dragen een ontwerp met kostenberekening te maken voor zoover het gedeelte onder Etten betreft en dit daarna aan den Raad ter beslissing over te leggen. De heer P.LUIJTEN merkt op dat er in deze gemeente een commissie voor de wegen bestaat doe"; dat deze, xaxaïxxh sinds hij lid van den Raad is, nog nimmer bi jeengeroepnn x s *De Voorzitter antwoordt, dat deze commissie zeer zeker om advies zal worden gevraagd 0v<-r het ontwerp van de Heide Maatschappij voor dat dit aan den Raad wordt voorgelegd. De heer LUIJTEN heeft bezwaar tegen het doen maken van een ontwerp, wanneer daaraan -os-en zijn verbonden. Hij zou wel voelen vcor de verharding van derHilsche Baan met het oog op een toekomstige parochie aldaar. Overigens zijn er misschien nog tal van -ndere plannen, die de voorkeur zouden verdienen boven het ontwerp van Burgemeester en Wethouders. De Voorzitter antwoordt, dat het opdragen van een ontwerp aan de Heide Mij. voor de gemeente geen kostfch meebrengt en dat de we encommissie te zijner tijd haar oordeel over een en ander kan uitspreken. De heer HO OREN vraagt hoeveua? Burgemeester en Wethouders denken dien weg doot te trekken. De Voorzitter:Tot hetbegin van de W Idert. Dit project was vroeger reeds opgenomen in het 12 K.M. plan. Het wrkfonds had deze weg echter van het plan geschrapt, omdat het belare: van dezen weg niet zoo duidelijk naar voren trad als dat van de andere wegen. Inmiddels zijn echter de toestanden geheel gewijslg& terwi]! tevens de meening veld gewonnen heeft, dat zooveel mogelijk tetreinen voor cikliiiur x*kAxgKXiaKR® of verbetering moeten worden ontsloten.En uit di u gezichtspunt bezien komt het ontwerp van Burgemeester en Wet- 1 houders op de eerste plaats.

Raadsnotulen

Etten-Leur: 1936-1979 | 1941 | | pagina 6