Het nieuwe bedrijventerrein moet tegen de kom aanliggen want
dat is ook het structuurbeleid van de provincie, aldus
spreker. Hoe verder van de kom af hoe moeilijker het
waarschijnlijk wordt om instemming van de provincie te
krijgen.
Vandaag kiest de raad de locatie en dan pas kunnen er
berekeningen op losgelaten worden.
Verder komt over de Dintel, binnen 1 a 2 jaar, een nieuwe
brug. Alleen de gemeente Fijnaart waagt pogingen om nog een
extra afslag te krijgen.
Spreker zegt dat de kans er in zit dat de verkeersdrukte
mogelijk toe zal nemen in de kom.
Het nieuwe bedrijfsterrein is er in eerste instantie voor
Dinteloordse bedrijven, die ruimte zoeken of die verplaatst
moeten worden uit de kom.
Spreker twijfelt verder of het verstandig is om de kosten
bij een eventuele aanleg van een fiets- of voetpad nabij de
Havenweg te laten drukken op een bedrijventerrein. In
theorie zou het wel kunnen, aldus spreker
De heer Van der Ploeg zegt dat het mogelijk moet zijn om
voor de aanleg van een fietspad te reserveren, zoals ook is
gebeurd bij het plan "De Vlasserij".
De SGP/RPF is voor de locatie 1: Cebeco omdat dit plan
waarschijnlijk sneller gerealiseerd zal worden.
Spreker verwijst naar het enorme groot complex van de Firma
Van der Vorm en vindt het helemaal niet zo gek dat dit
nieuwe bedrijventerrein daar op aansluit.
De heer Breure merkt op dat het complex van Firma Van der
Vorm een drietal kilometer verder op is gelegen. Spreker
vraagt hoeveel bedrijven belangstelling hebben getoond voor
het nieuwe bedrijfsterrein.
De heer Musters zegt dat de overlast in het dorp toch blijft
ondanks de bouw van een nieuwe brugSpreker bedoelt met
ontsluiting dat er weg wordt aangelegd zodat het verkeer
niet meer door het dorp hoeft te rijden.
Mevrouw Bot-Leensvaart zegt dat de verkeersoverlast in de
kom zal toenemen als gekozen wordt voor locatie 1.
Er is een ander locatie voorhanden, waarom dan toch dit
risico op je nek halen, aldus spreekster.
De heer Huisman merkt op dat de realiseringstijd verkort kan
worden als men de juiste contacten in Den Bosch heeft.
Verder is bij spreker niet duidelijk dat als bedrijven uit
de kom weggehaald worden en verplaatst worden naar
bijvoorbeeld locatie 4: Rijkswaterstaat, dat dan de
verkeersoverlast op een andere manier weer terugkomt.
De heer Ziilmans zeqt dat als plaatselijke bedrijven uit de
kom naar locatie 1: Cebeco gaan, dan wordt de verkeersdrukte
meer gecentraliseerd. De gemeente heeft voldoende wegen in
Den Bosch om deze plannen zo snel mogelijk aan te kaarten.
Verder is het niet betaalbaar en onmogelijk om een geheel
nieuwe ontsluiting op ons grondgebied aan te leggen om
zodoende de kern te ontlasten, aldus spreker.