18 "Wat betreft de afsluiting van de mast in de Karei "Doormanstraat, kon dit voor de mensen geen verras- "sing zijn, omdat in een vroeg stadium iedereen op "de hoogte is gebracht van wat er zou gaan gebeuren "in de toekomst. "Of hier sprake is van een onrechtmatige daad en "of de aansluitingen op de g.a.i. weer tot stand "moeten komen, zullen we afwachten." De heer van der Wiele zegt niet tevreden te zijn met het antwoord. Volgens spreker is zo'n commissie zin vol, omdat er geen tak van dienst is waar zoveel klachten over zijn als de C.A.I. De vo orzi 11e r zegt hierop, dat Casema ingevolge het contract, de volgende werkzaamheden voor de gemeente verricht: behandeling van alle klachten inzake de werking van de C.A.I.het opheffen van de storingen het onderhouden van de C.A.I., het uitbreiden en wij zigen van de C.A.I.het voeren van de technische- en de abonnee-administrat ie en het incasseren van de abonnementsgelden. Anders zou het worden indien er bepaalde beleids beslissingen genomen zouden moeten worden, die een financieel risico met zich meedragen, maar deze za ken komen eerst in de gemeenteraad, aldus spreker. De heer Traets zegt het belang van zo'n eventuele toekomstige commissie te willen onderstrepen, onder meer voor wat betreft de mogelijkheid die zo'n com missie de aangeslotenen biedt een bepaalde vorm van inspraak te creëren. De voorzitter zegt het met de heer Traets eens te zijn, maar blijft erbij dat de c ommi ss ie wel zijn nut moet hebben. Alleen een commissie oprichten om te vergaderen hoeft voor hem niet. Om nu al een commissie op te richten omdat er mis schien een hoop problemen zullen komen, is wat voor barig,maar indien er in de toekomst veel problemen zullen ontstaan, zullen alsnog stappen worden onder nomen om zo'n commissie op te richten. De heer Vriens merkt op dat indien er problemen ont staan, deze tussen de abonnees en Casema zullen zijn Hij vraagt zich af waar een abonnee zich kan beroe pen, indien Casema zegt dat zijn toestel defekt is, terwijl het misschien aan de aansluiting ligt. De voorzitter antwoordt hierop dat het niet voor de eerste keer is dat met een dergelijk systeem gewerkt wordt. Hij zegt dat indien er in het verleden proble men ontstonden, deze toen bij het college van burge meester en wethouders terecht kwamen. Waarbij achter af vaak bleek dat het in 98% van de gevallen aan het toestel van de abonnee lag. Indien de storing niet aan het toestel ligt, is het een logische zaak dat het opheffen van die storing niet voor rekening van de abonnee komt, aldus spreker. - 19 -

Raadsnotulen

Dinteloord: 1946-1996 | 1983 | | pagina 18