-10- De heer Vriens zou deze clausule, wanneer de gemeente ge dwongen wordt om aan te sluiten bij Roosendaal, geschrapt willen hebben. De voorzitter zegt dat, wanneer dit het geval zou zijn, de gehele vuilverwerking niet meer mogelijk zal zijn. De ge meente Steenbergen wil nu alleen zekerheid hebben, dat de gemeenten Nieuw-Vossemeer en Dinteloord niet ineens zullen uittreden, zodat zij voor de kosten moet opdraaien. De heer van Steen vindt wanneer het streekgewest de vuilverwerking op grote schaal wil gaan organiseren en de gemeente Dinteloord daarbij moet aansluiten, het onbillijk dat dan nog 3 jaar door onze gemeente aan Steenbergen be taald moet worden. De heer Buscop merkt op, dat dit niet gebeuren zal, tenzij het streekgewest de kosten van dit projekt van Steenbergen overneemt. De heer de Visser zegt dat, wanneer de gemeente vrijwillig uittreedT7 nog 3 jaar moet worden betaald. De heer Hulshof zegt, dat er momenteel 3 auto's worden ge bruikt. 1 auto is maar enkele uren per week in gebruik, waardoor deze auto wel erg duur wordt. Hij vraagt danook of deze auto in gebruik kan worden gesteld in onrendabele gebieden, waar momenteel nog geen vuil wordt opgehaald. De onderhoudskosten van deze auto die maar 8 uur per week in gebruik is, zijn net zo hoog als die van 2 auto's die 35 uur in gebruik zijn. De voorzitter zegt, dat 1 auto 30 uur in gebruik is, 1 auto 35 uur en 1 auto 8 uur. Hij meent, dat dit in verband staat met de grof huisvuilophaaldienst De heer Hulshof zegt, dat de grof huisvuilophaaldienst door de gemeente zelf wordt verzorgd. De heer Bierkens zegt, dat de 3e auto 8 uur in gebruik is voor Dinteloord. De overige uren wordt de auto gebruikt in Steenbergen. In die kosten betaalt Dinteloord niet mee. De heer Hulshof zegt, dat het onderhoud van de auto voor 8 uur duurder uitkomt, dan die van de auto die 30 uur in ge bruik is. De heer Bierkens zegt nogmaals, dat maar 8 uur in rekening wordt gebracht en het onderhoud ook maar voor 8 uur. De voorzitter is het met de heer Bierkens eens. Zou het anders zijn, dan was er natuurlijk allang bezwaar gemaakt. Hij zegt toe, de zaak nader te bekijken. Spreker antwoordt, dat de gebruikelijke verhoging voor de reinigingsrechten zal worden toegepast n.l. de trendmatige verhoging met 7$. Zonder hoofdelijke stemming wordt hierna het voorstel aan genomen. ADHESIE- 14.Een voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 15 novem- BETUIGING ber 1976 om adhesie te betuigen aan het initiatief van de MOTIE ST. Stichting Veilig Verkeer Halsteren-Lepelstraat met betrek- VEILIG king tot verkeersveiligheid op de weg Dinteloord-Bergen op VERKEER Zoom. HALSTEREN LEPELSTRAAT. De heer Hulshof is het eens met het aktie-komité, dat er een weg moet komen. Nu gaat de raad een aktie-komité steunen, maar hij vraagt zich af of de raad dit ook gaat doen bij het andere aktie-koinité, dat tegen doortrekking van de Zoomweg door de V/ouwse Plantage is. -11-

Raadsnotulen

Dinteloord: 1946-1996 | 1976 | | pagina 120