-10-
De heer Vriens zou deze clausule, wanneer de gemeente ge
dwongen wordt om aan te sluiten bij Roosendaal, geschrapt
willen hebben.
De voorzitter zegt dat, wanneer dit het geval zou zijn, de
gehele vuilverwerking niet meer mogelijk zal zijn. De ge
meente Steenbergen wil nu alleen zekerheid hebben, dat de
gemeenten Nieuw-Vossemeer en Dinteloord niet ineens zullen
uittreden, zodat zij voor de kosten moet opdraaien.
De heer van Steen vindt wanneer het streekgewest de
vuilverwerking op grote schaal wil gaan organiseren en de
gemeente Dinteloord daarbij moet aansluiten, het onbillijk
dat dan nog 3 jaar door onze gemeente aan Steenbergen be
taald moet worden.
De heer Buscop merkt op, dat dit niet gebeuren zal, tenzij
het streekgewest de kosten van dit projekt van Steenbergen
overneemt.
De heer de Visser zegt dat, wanneer de gemeente vrijwillig
uittreedT7 nog 3 jaar moet worden betaald.
De heer Hulshof zegt, dat er momenteel 3 auto's worden ge
bruikt. 1 auto is maar enkele uren per week in gebruik,
waardoor deze auto wel erg duur wordt. Hij vraagt danook
of deze auto in gebruik kan worden gesteld in onrendabele
gebieden, waar momenteel nog geen vuil wordt opgehaald.
De onderhoudskosten van deze auto die maar 8 uur per week
in gebruik is, zijn net zo hoog als die van 2 auto's die
35 uur in gebruik zijn.
De voorzitter zegt, dat 1 auto 30 uur in gebruik is, 1
auto 35 uur en 1 auto 8 uur. Hij meent, dat dit in verband
staat met de grof huisvuilophaaldienst
De heer Hulshof zegt, dat de grof huisvuilophaaldienst
door de gemeente zelf wordt verzorgd.
De heer Bierkens zegt, dat de 3e auto 8 uur in gebruik is
voor Dinteloord. De overige uren wordt de auto gebruikt in
Steenbergen. In die kosten betaalt Dinteloord niet mee.
De heer Hulshof zegt, dat het onderhoud van de auto voor 8
uur duurder uitkomt, dan die van de auto die 30 uur in ge
bruik is.
De heer Bierkens zegt nogmaals, dat maar 8 uur in rekening
wordt gebracht en het onderhoud ook maar voor 8 uur.
De voorzitter is het met de heer Bierkens eens. Zou het
anders zijn, dan was er natuurlijk allang bezwaar gemaakt.
Hij zegt toe, de zaak nader te bekijken.
Spreker antwoordt, dat de gebruikelijke verhoging voor de
reinigingsrechten zal worden toegepast n.l. de trendmatige
verhoging met 7$.
Zonder hoofdelijke stemming wordt hierna het voorstel aan
genomen.
ADHESIE- 14.Een voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 15 novem-
BETUIGING ber 1976 om adhesie te betuigen aan het initiatief van de
MOTIE ST. Stichting Veilig Verkeer Halsteren-Lepelstraat met betrek-
VEILIG king tot verkeersveiligheid op de weg Dinteloord-Bergen op
VERKEER Zoom.
HALSTEREN
LEPELSTRAAT. De heer Hulshof is het eens met het aktie-komité, dat er een
weg moet komen. Nu gaat de raad een aktie-komité steunen,
maar hij vraagt zich af of de raad dit ook gaat doen bij
het andere aktie-koinité, dat tegen doortrekking van de
Zoomweg door de V/ouwse Plantage is.
-11-