Spreker heeft er zich voorts over verwonderd, dat zonder meer een voorstel wordt
gedaan om een tweedehands dekschuit te kopen en dan is daar hoogst-waar-
schijnlijk nog niet over onderhandeld,want er wordt gezegd,dat de prijs
geraamd wordt op 6 8 duizend gulden» "Waarom is hier niet een afgerond
voorstel gedaan, want als men nu een tweedehands dekschuit gaat kopen, in
welke staat zal die zijn?"Hij gelooft wel, dat de schuit goed onderzocht zal
worden, maar als men tweedehands spullen gaat kopen,vreest hij, dat er iets
aan mankeert, want anders gaat men zo iets toch niet gemakkelijk verkopen»
Ook heeft hij in de stukken gelezen, dat men duurder uitkomt dan wanneer men een
dekschuit gaat huren, maar hij heeft geen specificatie gezien wat de huur
zou worden. Spreker zou graag deze vragen beantwoord Rebben»
De heer LEI JE^aeent, daar de heer de Jaeger zegt, dat er geen afgerond voor
stel wordt gedaan, dat het voorstel toch voldoende is omschreven»Daar komt
hij echter in tweede instantie mee voor den dag en hij maakt eerst de opmer
king, dat er zo vlug m.&nkema»ten zijn aan de sluizen. Daar zijn gelukkig geen
mankementen aan. Het gaat om de oever-voorzieningen, het onderhoud van de
strekdammen en wat er mee samenhangt. Bij dergelijke werken en objecten
heeft men altijd een periodiek onderhoud nodig» Er heeft een storm plaats
gevonden, aan de oever zijn stenen weggespoeld,die opnieuw moeten worden
aangebracht. Daar moet een dekschuit voor worden aangeschaft, omdat men
met zwaar materiaal niet op de strekdammen kan komen» Er zal ook gewerkt wor
den in de haven zelf voor de oeververbindingen. Er vinden gemakkelijk ver
schuivingen plaats en om die te herstellen, is het gemakkelijk wanneer men een
dekschuit aanschaft. De motorvlet kan daar niet voor verbouwd worden. Men moet
iets hebben waar men puin op kan storten en de motorboot heeft een oppervlakte
van slechts+4 m2 en spreker zou het jammer vinden als daar puin op gestort
wordt. De heer de Jaeger houdt niet van tweedehands spullen. Het is een boot
van 40 45 ton en wanneer men een nieuwe zou kopen,krijgt men daarvoor een vrij
grote investering te doen,
Er is natuurlijk naar geïnformeerd en men heeft een bepaalde dekschuit op het
oog,maar hij weet niet wat er voor betaald moet worden. De schuit moet natuurlijk
op de helling en de prijs zal gesteld worden naar gplang deze er uitziet.Verder
heeft de heer de Jaeger gestelds"Komt men niet duurder uit dan wanneer men
gaat huren?"Het kan voorkomen, dat men het materiaal plotseling nodig heeft,
wanneer het gestormd heeft en men puin wil gaan storten. Als men dan een boot
moet laten komen, kost het veel meer en is het veel arbeidsintensiever dan wanneer
men een boot in eigendom heeft» Daar kan men te-voren puin op starten.Men moet
voor de nodige voorzieningen materiaal hebben, waarmee men direct in het water
kan zijn. Vandaar het voorstel om een dekschuit van 6 'a 8 duizend gulden aan te
kopen.
Zonder hoofdelijke stemming wordt hierna overeenkomstig het voorstel van
Burgemeester en Wethouders besloten,
18,Voorstel tot het aan het Staatsbedrijf der Posterijen, Telegrafie en
Telefonie verhuren van een ruimte in de Gevangenpoort,
(Dossier nr. 40B).
(Verzameling 1966, nr, 70),
De heer NIJPELS zegt, dat zij er niet tegen zijn,doch het zelfs toejuichen.
Daar het hier de P.T.T. betreft, zou hij willen opmerken al meermalen te hebben
gesuggereerd of het niet mogelijk zou zijn in de richting Halsterseweg,-N»Z»Zoom
een hulpkantoor in te richten.
De VOORZITTER merkt op,dat dit niet aan de orde is,Het gaat hier om het
beschikbaar stellen van ruimte aan de P.T.T»
De heer NIJPELS zegt, dat zijn vraag slechts was of het College kon bevorderen,
&at er een hulpposdkantoor komt.
Zonder hoofdelijke stemming wordt hierna overeenkomstig het voorstel
Van Burgemeester en Wethouders besloten,
19,Voorstel tot het in het uitbreidingsplan "Gageldonk" bouwen van 112 woning
wetwoningen en 64 garages in het kader van een, in samenwerking met de
gemeente Roosendaal en Rispen, aan de I.Z.AM. n.v.alhier, verstrekte
continu/bouwopdracht
(Dossier nr. 141 DD).
(Verzameling 1966nr, 72).