^haffen van edig^meubilair ter behoeve var deze adminis t rat i e -5~ ff®* pe bsan.fie thans voorgesteld wordt, is geschikt voor alle moge lijke wedstrijden, nationale en internationale en de afmetingen zullen dus zeker voldoende zijn. Xe tweede vraag, gesteld door de heer Butijn, gaat over de kwes tie vq.ti de prijs die gerekend zal worden voor de rolschaatsenvereni- ging. 'Het is zo", zegt spreker, "dat de baan gedurende de uren van openstelling van de speeltuin gratis te gebruiken is, zoals de schom melen andere attracties die door de bezoekers van de speeltuin ge bruikt kunnen worden. Doch na het sluiten van de speeltuin wordt de rolschaatsenvereniging of -verenigingen in de gelegenheid gesteld te gen een redelijk bedrag van de rolschaatsenbaan gebruik te maken. Spreker gelooft dat hiermede ook tegelijkertijd de vraag van de heer van Mechelen beantwoord is. Zonder hoofdelijke stemming wordt, hierna overeenkomstig het voor stel van Burgemeester en Wethouders besloten. X111 ^^^EqPT^0^IJZIG"CTG YAX 1)11 BOUWVERORDENING VOOR DB GEWEEKTE TDossier nrT~T34 B (Verzameling 1955, nr, 61). Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming wordt over eenkomstig het voorstel van Burgemeester en Wethouders besloten. XIV' I00SSTEL TOT HET VERBOUWEN VAD DE LOKALEN. TH GEBRUIK BIJ DE DE DIERST VaN GEMEENTEWERKEN. EN TOT HET aan- (Verzameling 1955, nr, 62). Zonder beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming wordt over- ee omstig het voorstel van Burgemeester en Wethouders besloten. XV* WOORSTEI TOT INTREKKING VAN DE "ALGEMENE SALARISVERORDENING TELLING VAN EEN NIEUWE VERORDENING. REGELENDE PE AMBTENAREN in DIENST VAN DE GEMEENTE BER- GnN OB Z 00M. "ALGEMENE SATABTSVV (Dossier nr. 24 F"J. (Verzameling .1955, nr. 67). De heer HERTOGH deelt mede vanzelfsprekend volkomen achter het voorstel te staan om tot intrekking van de A.S.V, 1948 te komen en over te gaan tot vaststelling van een nieuwe salarisverordening, rege- opnZoome deZA de ambtenaren in dienst van de gemeent^ Bergen "Als men deze A.S.V. nader beschouwt en men bestudeert de lonen der volwassen mannelijke ambtenaren op weekloon, dan", zegt snreker 'bekruipt je een gevoel - en daar kan men zich niet aan onttrekken - van.teleurstelling, wanneer men daarbij een loonschaal ziet dat het minimum basisloon van een arbeider in het particuliere bedriif niet benadert". Spreker heeft hier vooral op het oog de^loongroeuen 3 4 en 5. Hij kan'er volkomen inkomen dat men bepaalt dat de overheid seen concurrerende loonpolitiek ten opzichte van de bedrijven mag volgen maar hij meent dat er toch ook geen lagere waardering moet bestaan van de mensen die in overheidsdienst zijn, ten aanzien van de lonen ïn^e,QP^rtiCUliere bedri0fsleven. Een loon van een bruto inkomen van 56,48 bij een vierjarig dienstverband in groep 3 is een bezoldiging waarmee men strikt genomen niet in staat is in de noodzakelijke le vensbehoeften te voorzien. Men kan hier naar zijn mening gerust spre ken van een schamele bezoldiging. Spreker vraagt zich af of deze be zoldiging wel aanvaardbaar is. Hij vraagt zich af, of hier het verant woordelijkheidselement ten aanzien van de bezoldiging niet schromelijk met voeten wordt getreden. Het is toch vanzelfsprekend dat men geen arbeiders meer aangetrokken kan krijgen in overheidsdienst, omdat zij komen te staan beneden de rand van het bestaansminimum. De Minister kan wel stellen in de pas gehouden Kamerzitting dat hij betwijfelt dat de laagst bezoldigden er niet kunnen komen, maar voor hem staat onomwonden vast dat deze groep, hij bedoelt groep 3, in behoeftige om standigheden verkeert.

Raadsnotulen

Bergen op Zoom: 1926-1996 | 1955 | | pagina 162