-22-
tj %5e®r Z 2i ME CHE IE H moet hierover toch van mening verschillen.
Hij geeft de Wethouder gelijk dat inderdaad werd overgestoken van "De
oom naar de Moerstraatsebaan. Dat gebeurt overal waar niet een bee~
r,ÜÜ +an verkeer gegeven wordt. Eigenaardig vindt hij dat
moerstraatsebaan, waar thans huizen gebouwd zijn, meteen trot—
SedeSd> terwijl er mensen zijn die reeds 15 h 16 jaar gele
den hebben gebouwd en nog steeds geen trottoir hebbengezien.Als
,e rottoir had doorgetrokken en het fietspad had doorgetrokken,
■dl 6 sle narigheid zijn opgelost. Volgens, spreker is het op het ogen
lik veel gevaarlijker. De voetgangers hebben thans helemaal geen
plaats meer. Vroeger stond de haag zeker een meter achter de plaats
waar nu draad is gespannen. De hoek is daarmee naar voren gekomen en
gevaarlijker dan ze ooit geweest is,
,T ld kerkaling heeft hij ook gepleit voor een fietspad aan de
Noordelijke kant van de H.Z.Zoom. Dat zou zeer nuttig en op zijn
plaats zijn. De grond is er voor aanwezig. Als men ziet welk verkeer
er over deze weg stuift, dat is fantastisch. Het is verwonderlijk dat
r geen ongelukken gebeuren, De H.Z.Zoom is met klinkers bestraat en
die zijn zeer ongelukkig gelegd. De H.Z.Zoom is thans volgebouwd, maar
de situatie voor de woningen is onhoudbaar. Het is een groot verschil
e het Bolwerk dat tegeltrottoirs en bestrating had voor er huizen
stonden. Spreker merkt nog op herhaaldelijk te hebben gepleit om de
bocht aan de Burgemeester Stulemeijerlaan af te ronden, hetgeen tot
ydên ook niet is gebeurd. Deze gang van zaken bevreemdt hem ten zeer
ste»
De heer HAVERMAHS merkt op dat het leggen van een trottoir voor
de pas gebouwde huizen een verplichting was, waar deze grond door de
gemeente als bouwrijp was verkocht» De- gemeente had dus de'verplich—
tmg en indien mogelijk spoedig een trottoir aan te leggen,
Eu kwestie van het rijwielpad is inderdaad feeds meer ter sprake
gebracht en deze aangelegenheid is ook in studie. Een plan is nog niet
want wanneer men vandaag een kostenberekening maakt van
J 40.000,— en het werk wordt over een jaar pas uitgevoerd, dan blij
ken de kosten mogelijk 60.000,— te zijn. Het is daarom beter dat
pets volledig te bekijken wnnnoBu? het oan bod knn komen®
Wat _betreft het verkeersprobleem ontstaan aan de Burgemeester
tulemeijerlaan kan spreker wel toezeggen dat dit in de verkeerscom
missie nader zal worden bekeken.
De VOORZITTER sluit dan de vergadering.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van f6
De S ecretari^s
De Voorzitter