-22- tj %5e®r Z 2i ME CHE IE H moet hierover toch van mening verschillen. Hij geeft de Wethouder gelijk dat inderdaad werd overgestoken van "De oom naar de Moerstraatsebaan. Dat gebeurt overal waar niet een bee~ r,ÜÜ +an verkeer gegeven wordt. Eigenaardig vindt hij dat moerstraatsebaan, waar thans huizen gebouwd zijn, meteen trot— SedeSd> terwijl er mensen zijn die reeds 15 h 16 jaar gele den hebben gebouwd en nog steeds geen trottoir hebbengezien.Als ,e rottoir had doorgetrokken en het fietspad had doorgetrokken, ■dl 6 sle narigheid zijn opgelost. Volgens, spreker is het op het ogen lik veel gevaarlijker. De voetgangers hebben thans helemaal geen plaats meer. Vroeger stond de haag zeker een meter achter de plaats waar nu draad is gespannen. De hoek is daarmee naar voren gekomen en gevaarlijker dan ze ooit geweest is, ,T ld kerkaling heeft hij ook gepleit voor een fietspad aan de Noordelijke kant van de H.Z.Zoom. Dat zou zeer nuttig en op zijn plaats zijn. De grond is er voor aanwezig. Als men ziet welk verkeer er over deze weg stuift, dat is fantastisch. Het is verwonderlijk dat r geen ongelukken gebeuren, De H.Z.Zoom is met klinkers bestraat en die zijn zeer ongelukkig gelegd. De H.Z.Zoom is thans volgebouwd, maar de situatie voor de woningen is onhoudbaar. Het is een groot verschil e het Bolwerk dat tegeltrottoirs en bestrating had voor er huizen stonden. Spreker merkt nog op herhaaldelijk te hebben gepleit om de bocht aan de Burgemeester Stulemeijerlaan af te ronden, hetgeen tot ydên ook niet is gebeurd. Deze gang van zaken bevreemdt hem ten zeer ste» De heer HAVERMAHS merkt op dat het leggen van een trottoir voor de pas gebouwde huizen een verplichting was, waar deze grond door de gemeente als bouwrijp was verkocht» De- gemeente had dus de'verplich— tmg en indien mogelijk spoedig een trottoir aan te leggen, Eu kwestie van het rijwielpad is inderdaad feeds meer ter sprake gebracht en deze aangelegenheid is ook in studie. Een plan is nog niet want wanneer men vandaag een kostenberekening maakt van J 40.000,— en het werk wordt over een jaar pas uitgevoerd, dan blij ken de kosten mogelijk 60.000,— te zijn. Het is daarom beter dat pets volledig te bekijken wnnnoBu? het oan bod knn komen® Wat _betreft het verkeersprobleem ontstaan aan de Burgemeester tulemeijerlaan kan spreker wel toezeggen dat dit in de verkeerscom missie nader zal worden bekeken. De VOORZITTER sluit dan de vergadering. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van f6 De S ecretari^s De Voorzitter

Raadsnotulen

Bergen op Zoom: 1926-1996 | 1954 | | pagina 233