4 Hoewel van 22 olïL 0E 43 vergunningen voor collecten verleend leniging vïn hïlandelijk schema en 21 plaatselijk. Hoe oplegt om !Jvli allerwege de primaire zedelijke verplichting eens de klacht vP™S6 2 Jer"vaardigheid te betrachten, wordt wel lingen een wel wat2men at de stroom der geautoriseerde geldinzame- een wel wat te grote toename vertoont. gewelddadige dood. door aar-r?iH-iIfrl°r|ne1^ Pers°nen het leven door geweld, waarvan 4 verstikking terve i°0r TerhanëinS' 1 docr vergiftiging, 1 door abort^Q i tengevolge van zware mishandeling, 1 tengevolge van ve^iST^8^ gebouw!"6^01®6 het U" In 1950 bedroeg het totale aantal 5. Verkeer. schillendervctïSGOmm:LS2^e kwam in 1951 eenmaal samen, waarbij ver- öonij.lende verkeersproblemen werden besproken. ten opzichte ^Vï1111!83!8 werden diverse voorstellen gedaan, o.m. kring voor motrïvce e® iVan d® binnenstad binnen een bepaalde verkfer op de oïn?! ng6r dan 11 meter' het wijzigen van het aanbrengen van ventweg naast de Wouwsestraatweghet weg en spoorwp?nm!L nabij de wegkruising Balsebaan-Parallel- keergelegenheden in voatpade]? iangé de Antwerpsestraatweg, par ten aanzien van de ttpp V+n I)ade^istnaat en de StJosephstraaten voort Ha dienaangaand rr?!^raaï' Zuivelstraatde Wouwsestraatenz. van de A.N.W B wo-rdfns"66gd ?verleS met een terzake kundige expert ging van een duideliikp-r nodlS® voorzieningen getroffen ter verkrij- gemeente, door middelv?l and?edmatiger verkeersleiding door deze punten binnen deze gemeent^aanlebracht'1, verPlaatsinê der op diverse In verband mo+ +1 aangebrachte wegwijzers. straten der binnenstad on t^ir^ V&n motorriJtuigen in verschillende Markt geen gebruik kan worden geiaakt^zi^rh^d parkeerterrein Grote verwijzen naar de andere aangeSCkaft> die op voorstel van de^olitie r®genover,k®t Algemeen Burger Gasthuis werd beterde parkle^LSeid ge^V^n^ ver- Elke maand werd een extra verkoerscontr6le-dag gehouden. AêjGJhhL aanrijdingen "rf| 1951 4 2U 246 met dodelijke afloop: 1951 ~7™Tvier doden) het aantal c-ngevallln^heeft^PJ blijkende uit de toename van leiding. Door het nawkeuïiV tl bijzondere aandacht van de politie- aanrijdingen binnen deze geLIÏÏp s? en+statistisch bijhouden der melen om bij benadering do Ti getracht gegevens te verza- Als factoren, die tot fv te kUnnen analMseren, kom op belangrijke wijze biidrevpri00^0^0 lg^eid binnen de bebouwde a. een stratenstelsel dat in hrn?'^ ku1nnen„w«ld^ genoemd: stond en dus niet gebaseert ifnT V°°? beS±n dezer eeuw ont~ b. heterogeniteit van het verkeek B modern ve^eerssysteem; c. parkerende, ladende en lossende voertuigen- d. diverse kruispunten; 6' aenfoategJrieinYYaneweefeb^fHgen en ondersohei- heid niet voldoende achtfeveu fll ToornJ'mel15k het door onattend- heidsmaatregelen. aoh1:SeTen «P 4e door borden aangeduide over- f W 8,8,1'--»

Raadsnotulen

Bergen op Zoom: 1926-1996 | 1952 | | pagina 44