4
Hoewel
van 22 olïL 0E 43 vergunningen voor collecten verleend
leniging vïn hïlandelijk schema en 21 plaatselijk. Hoe
oplegt om !Jvli allerwege de primaire zedelijke verplichting
eens de klacht vP™S6 2 Jer"vaardigheid te betrachten, wordt wel
lingen een wel wat2men at de stroom der geautoriseerde geldinzame-
een wel wat te grote toename vertoont.
gewelddadige dood.
door aar-r?iH-iIfrl°r|ne1^ Pers°nen het leven door geweld, waarvan 4
verstikking terve i°0r TerhanëinS' 1 docr vergiftiging, 1 door
abort^Q i tengevolge van zware mishandeling, 1 tengevolge van
ve^iST^8^ gebouw!"6^01®6 het U"
In 1950 bedroeg het totale aantal 5.
Verkeer.
schillendervctïSGOmm:LS2^e kwam in 1951 eenmaal samen, waarbij ver-
öonij.lende verkeersproblemen werden besproken.
ten opzichte ^Vï1111!83!8 werden diverse voorstellen gedaan, o.m.
kring voor motrïvce e® iVan d® binnenstad binnen een bepaalde
verkfer op de oïn?! ng6r dan 11 meter' het wijzigen van het
aanbrengen van ventweg naast de Wouwsestraatweghet
weg en spoorwp?nm!L nabij de wegkruising Balsebaan-Parallel-
keergelegenheden in voatpade]? iangé de Antwerpsestraatweg, par
ten aanzien van de ttpp V+n I)ade^istnaat en de StJosephstraaten voort
Ha dienaangaand rr?!^raaï' Zuivelstraatde Wouwsestraatenz.
van de A.N.W B wo-rdfns"66gd ?verleS met een terzake kundige expert
ging van een duideliikp-r nodlS® voorzieningen getroffen ter verkrij-
gemeente, door middelv?l and?edmatiger verkeersleiding door deze
punten binnen deze gemeent^aanlebracht'1, verPlaatsinê der op diverse
In verband mo+ +1 aangebrachte wegwijzers.
straten der binnenstad on t^ir^ V&n motorriJtuigen in verschillende
Markt geen gebruik kan worden geiaakt^zi^rh^d parkeerterrein Grote
verwijzen naar de andere aangeSCkaft> die
op voorstel van de^olitie r®genover,k®t Algemeen Burger Gasthuis werd
beterde parkle^LSeid ge^V^n^ ver-
Elke maand werd een extra verkoerscontr6le-dag gehouden.
AêjGJhhL aanrijdingen
"rf| 1951
4 2U 246
met dodelijke afloop:
1951
~7™Tvier doden)
het aantal c-ngevallln^heeft^PJ blijkende uit de toename van
leiding. Door het nawkeuïiV tl bijzondere aandacht van de politie-
aanrijdingen binnen deze geLIÏÏp s? en+statistisch bijhouden der
melen om bij benadering do Ti getracht gegevens te verza-
Als factoren, die tot fv te kUnnen analMseren,
kom op belangrijke wijze biidrevpri00^0^0 lg^eid binnen de bebouwde
a. een stratenstelsel dat in hrn?'^ ku1nnen„w«ld^ genoemd:
stond en dus niet gebaseert ifnT V°°? beS±n dezer eeuw ont~
b. heterogeniteit van het verkeek B modern ve^eerssysteem;
c. parkerende, ladende en lossende voertuigen-
d. diverse kruispunten;
6' aenfoategJrieinYYaneweefeb^fHgen en ondersohei-
heid niet voldoende achtfeveu fll ToornJ'mel15k het door onattend-
heidsmaatregelen. aoh1:SeTen «P 4e door borden aangeduide over-
f W 8,8,1'--»