-18-
Bo?en°SI)eaoTe21aatalniiihdUreI1 alVWns Plannen kan reali-
Het bedrag dat men bïe?in mne+th ooli: enorme bedragen,
was er sprake van f 1? onn ;!Sjer^nI l°°Pl steeds op. Indertijd
worden e£ tSnl is rifle ?'bn Ennd' !S nadlen f ge-
kapitaal van 10 mf'11ioen t 10.000,— Per tea nodig. Men zou dus een
bedden, zotls in slfSf or vl™ lnTest?ren ™r een ziekenhuis van 300
regenten Sï ïegfnbf zien.n° 13 Man kan wel besrijpen dat de
houd ran he^bflta^af d?p?itgeZien n,aar een mogelijkheid,met be-
be gebruiken var pp-c iX Jo nietlwB "te maken en dat nieuwe als kern
Zo zou men het nróieot vnnr- S® 1 te yerniewen ziekenhuis,
succes^ PfJ °°nr een modern ziekenhuismet 300 bedden,
deelte'van hft^zSkrahuifaffSdr®n' LfV3 nlet m0Selljk door een ge-
ander deel op Lievenehove te beulen.* *S handhOTen en eea
weten^et^pïo^6 heren1 die lid zdjn van het college van regenten
heerst en dattl^T^T' ±U het ^kenhuis een noodtoestand
zieningen nldi^ rh l Provisorisch moet behelpen. Er zijn voor
de volksgeïCndhPid VP?S eigenl1^ niet langer kan uitstellen, wil men
kan toch lei iS vZ g®n ?°°mbekoorlijk waarborgen. En men
investeren met d^ iflpp^Lï00 verbetering twee ton gaan
Daarom heeft het cm m6n °ZeV zoveel Jaren gaat verhuizen,
ders gewend met het VP!7n?r regenten zich tot burgemeester en wethou-
vc-or uitbreiding pr p^ k> Z1<] in deze Duurt een terrein wetèn
ploM-o-n iri mg en expansie, waardoor het ziekenhuis zich kan ont-
wel; SlrLtamïfd°f mei het bestaande ziekenhuis. Ka enig heen en
is door de nrohitpe-f-0 opdoSBrag uit de bus gekomen. Deze oplossing
men tot de cnnci 6in m voorzitter besproken en daarbij is
het ziekenhuis gekomen, dat, wanneer men 2 Ha. van Plein 13 voor
kan brengen welHp0^66 I' men.°? den duur een accommodatie tot stand
Door de n modern ziekenhuis vergt.
was, de toegang6^voorts nog gevraagd, of het niet mogelijk
leidenf'Mt is impLoL J °Vner Jladuct langs de Glacisstraat te
mening echten nderdaad een oplossing", zegt spreker, die naar zijn
bindiL5Bpter onaanvaardbaar is. Men tracht te verwezenlijken een 4-
duct gaan Mpn ?Ude ^d naar de nieuwe stad- kat moet via het vla
de rondweg,"een Zuideliike°hn^fd yiaduct een uitvalsweg naar
delijke hoofdweg naar dp H Nle'uw"Borgvliet en een ïïoor-
ioegangspunt naar Bergen Zohet m°0i Zi^n dit centrale
in contact te brengen met het henï ?°r +6? navelstreng rechtstreeks
een rechtstreeks?k rt l! Yan de stad' de MarktDan z°u men
tot stand hebben gebracht m 1 dng Yan de oude naar de nieuwe stad
stad af te breken' Men heêf+^t 1S nl?l ?ogelijk zonder de halve
melijk een laJe JP Si S nu gezocht m twee uitvalswegen, na-
straat, dus van het ?i??+Jan Hass®lbstraat en een langs de Antwerpse
viaduct. Deze onl necsi^X* naar Hetviaduct en van de liga naar het
zou men bij de Tiin pp^ 1S ln eerf e instantie bekeken, doch hiermede
terwijl ruimte! o- verwarrend knooppunt van wegen bijeen krijgen,
met de PlanoïogisPhf m ?lei? k°n WOrden geformeerd. In overlig
plein, dat als het ^10n fn de gedackten uitgegaan naar een
Het geprojecteerde mlin -Lï1^6 Si 6611 ei®en voorportaal zou geven,
ruimte waar men ken Ie Parkeermogelijkheid daarop vormt een
print zo dicht SogmiT|rmeinXn,TEr xf V00r Zorg Sedragen, dat het knoop-
spronkelijke idee uf i 3 Liga kwam te liggen, om daarmee de oor-
zoveel mogelijk te -cpIt"0 verbinding van de oude en de nieuwe stad
uitgekozen had, zon mp|Seren' Als men de Glacisstraat voor dit doel
Men zou dan eerst een Ih" verbandl£g van mijl op zeven gehad hebben,
af te slaan in een wp» fw naar het Zuiden moeten rijden om dan links
nieuwe buurt vormt. Mpti 71 f Pen aantrekkelijke toegangsweg tot de
bocht moeten makel ?0 °heUl aïen.nog een onaantrekkelijke
tere oplossing ontiorpen? viaduct te komen. Thans is een veel be-
DredeD|ege|ilLhlbbpïa? n& ?GZe uiteenzetting wel begrijpen, dat men oen
tekening békiikt z?p?aar dS ?ieuwe buart' Als men achter de situatie
ver van de G1 cli pq+ïcl+men deZe nieilwe weg is geprojecteerd niet
Glacisstiaat, maar wel meer naar de Liga gericht. Dat had