- 3 -
De heer JUTEN merkt op, dat dit voorstel tweeledig ie. Op de
eerste plaats hebben we het voorstel om een parkeerverbod te leggen
op de St.Annastraat, Spreker wijst er op, dat aan de Kortemeestraat
een bord staat verboden voor doorgaand verkeer, eenzelfde bord heeft
ook hier naast het stadhuis gestaan, maar dat is bij de verbouwing
weggenomen en nooit meer teruggebracht. En wanneer het nu toch zoo
is, dat deze straat voor doorgaand verkeer gesiooen is, dan kan er
toch geen behoefte bestaan om voor die straat een parkeerverbod
het leven te roepen.
Wat den Parallelweg betreft, is spreker er tegen om dien weg ge
sloten te verklaren voor het verkeer met rijwielen. Immers er is een
fietspad en volgens de Motor- en Rijwielwet is net dan vanzei
boden op den weg te gaan rijden, als het fietspao. maar aangege e
is. Men heeft dat toch ook zoo aan den Wouwschenweg, zegt spreker.
De heer FRANKEN is het met den heer Ver-linden eens, dat vanuit
de zijwegen van den Parallelweg behoorlijke opritten naar het
fietspad op dien weg gemaakt behooren te worden.
De heer WEIJTS kan zich wel vereenigen met net voorstel «ro een
parkeerverbod voor de St.Annastraat in hec ^.evon^e o-een
het heeft hem verwonderd, dat door den conrnus.wis van geen
aandacht geschonken is aan de Molstraat. Wanneer '^^«nd nntkennïn
dags den toestand eens gaat bezien, dan za± teen niemand ontkennen
dat het voor die straat hard noodig is dat daarvoor ook een pa
keerverbod in het leven wordt geroepen. Op de «weede Plaats wil
snreker vraeen of het fietspad niet wat smal wordt, wanneer
Parallelweg voor rijwielen verboden wordt Spreker wil er ook op
wijzen, dat het fietspad langs dien weg n^e^J°°^3dt Steker
hiivnnrbppld bil de kruising van de Balschebaan ophoudt. bpreke
vraagt^ of men bij dat krulfpunt van de fiets moet afstappen, wan-
neeDe4heer°VANtHASSELTtwlJst op de verkeersmoeiliJkheaenwelke
dikwijls ontstaan tengevolge van het parkeeren van auto's
Mariahoek bij het pand van de firma Simon deJJ", ook g
flat nsrkeeren dan op den voorgeschreven afstand van m van aen
hïïk Naar sSrekers meening zou het aanbeveling verdienen het par-
k°eerên aan SeïgeSeelte vaS de Lievevrouwestraat van Simon de Wit
^Wethouder IT®Ór' ifvfn ^en!fg laï'het niet noodig Is, dat
de gedeelten ?an den weg bij de kruising met zijwegen moetan «orden
crpi nri-npn met de fiets aan de hand, daar z. 1. het fietspad ais over
den geheelen weg doorloopend moet worden beschouwd. Voor het ver
krijgen van goede opritten ls er geen enkel beswaar tegen om de
kantkelen langs het fietspad bij de wegkrulsingen eenigszins te
n. vnon7TTTPR 7egt de hier bulten de agenda om naar voren ge-
dP parkeerverbod in de St.Annastraat betreft, wijst spreker er op,
datPaw noodig ls, omdat volgens den thans bestaanden toestand die
straat Beregeld wordt geblokkeerd door parkeerende auto s, ook al
lSr" gfS loorgland vlrkeer. Spreker «tkent, dat het rijwielpad
aan den Parallelweg te smal zou zijn, z.i, is het rlJw ej-P -
zeifs behoorl 1 Jk b?eed. Spreker ls ook van oordeel, dat de fietsers
bij de wegkrulsingen zullen moeten afstappen wanneer rii"
wordt aangenomenmaar hij acht dit geen overwegen4gewaar.BIJ
ao ir-puiciinff Parallelweg Balschebaan is z.i. een de g J
pen niet noodig omdat de Balschebaan kan beschouwd worden als te
beginnen bij den s^oorwegogwef bezwaarlijk dat de fietsers tij
witte strepen de overgangspunten naar het ^spad aan^te
Nadat hieromtrent nog enkele opmerkingen zijn g^aak g
voorzitter toe met den commissaris van p^Jt^tdL f ie tiers welke
y^octpI pn tp 7uil en bespreken om te voorkomen dat de
uit de Zijwegen komen, moeten afstappen en zich te voet naar
fi8DlPV00R2ITTERbb?engt'het voorstel van burgemeester
in stemming, waarbij dit wordt aangenomen met 10-7 stemmen.