"WASTRY?1Sjen ïerkre8en'hi>
Plaaïf^Tdai^V^jl^^e%|"r^erte!ee?it?tj1-r-Ch!en la
- IK -
De heer BOSCHMAN zal tegen het voorstel van B <7 stemmen, omdat
nog steeds niet voldaan is aan het verzoek om de standplaatsen van
taxi's en autobussen om te wisselen.
De heer VAN HASSELT is het met den heer Scheffelaar eens, dat
de raad bij de behandeling der kwestie van de verbetering van het
stationsplein reeds op zich genomen heeft om een parkeerverbod op
dat plein te vestigen. Er kan nu wel gesproken worden over de wijze
van uitvoering en de regeling worden tegengehouden zoolang niet met
de wenschen van den raad door de N»S« wordt rekening gehouden, maar
tenslotte zal het parkeerverbod er toch moeten komen, omdat de raad
zich in dat opzicht reeds eerder vastgelegd heeft.
De heer BECHT zegt er reeds eerder op gewezen te hebben, dat de
raad zich ten aanzien van het parkeerverbod niet moest vastleggen,
doch eerst de zaak met de N.3. besprokenhad moeten worden en tevoren
alles hieromtrent schriftelijk was vastgelegd. Nu de raad eenmaal
de macht uit handengegeven heeft, en deze geheel berust bij de
N.S., zal het moeilijk zijn daar nog iets van terug te krijgen.
Evenals bij de vorige behandeling dezer aangelegenheid, blijft spre
ker ook thans tegen dit voorstel.
De heer FRANKEN wijst er op, dat aan het station te Breda de
standplaatsen voor do taxi's ook vooraan zijn en de autobussen ver
derop staan. Hij begrijpt niet, waarom zulks hier niet kan. Zoolang
aan dezen wensch van den raad niet voldaan is, kan sprekerziin
stem niet geven aan dit voorstel.
De VOORZITTER is van meening, dat de kwestie der standplaatsen
van taxi s en autobussen hier wel wat te zwaar wordt opgenomen
Immers, wat maakt het nu eigenlijk uit, dat de taxi's niet vlak voor
den uitgang van het station staan? De taxi-chauffeurs staan toch
niet voSrst^fïï8 *n+d°en hun Passagiers op. Spreker kan zich
ni-t dop^ Iti5d> dl° v^n plan was een taxi te nemen, dit
kan thn-nc Hp +°m?? *e JaX1 eön tiental meters verder staat. Men
de taxi's via het trottoir op een zeer behoorlijke wijze
er dus noD- n een v?°rheen niet het gevsl was. De taxihouders zijn
er dus nog op vooruit gegaan. Sen parkeerverbod in het leven roepen
waardoor de taxi's of auto's der bazoekere van een der beide aan Set
stationsplein gelegen koffiehuizen niet getroffen zouden worden is
onmogelijk. De eenige oplossing voor die moeilijkheid was het héhben
van vrije parkeerplaatsen en door net beschikbair stellen 9
wél LtoondBeS h V?,de„Cp00rV';!£Cn hun tegemoetkomende houding tooh
hPiH -1 hotelhouderom wiens bedrijf het in deze aangrelee-en
heid speciaal gaat, is hierdoor dus geholpen aangelegen-
doodde taxi's^we stel ijk 7ffom.het taxibedrijf geschard zou worden
die autobusdiensten hier gevestigd ondernemers van
merken i^ejVbjT 7®rïina~ wil spreker op-
li ghe id jan an ^armedo de vei-
neming daarvan don oofojtrt?™ WOTden- >3reker moet
bii'd^dJVjjVs8 bezwaar gempokt tegen het woordje "voorloopig"
dij de door de N.S. gedane toezegging Spreker 8
te8proten 55?i izt «t dl ^o'orwgSn Lg°«l
te krijgen. snoS een meer definitieve toezegging
nekkighvpstBbli^ven houdenP^nirt^tWaar°m de spoorwegen zoo hard-
voor taxi's en autobussen terwijl' d^o-Ph* ^astgeBtolde standplaatsen
die standplaatsen word^Tómgeïïs eldf lESSj bKlftVH 1S' V
zijn standpunt staan en zul öprexer Dlijft ten deze ook op
De heer FRANKEN merkt naar Lnleid^^ V00J6tel Seven
zitter naar voren gebracht is on d-+ het®efn aoor den Vk.or-
met de vage toezegging verfde R°n V00rB"tel van B 7, omdat hij zich
houdt daafmede eefsïlg om kan lenigen. De N?S.
om binnen korten tijd fe ?ariev^ weer ?h°Ud\er dö aogclijkheid door
plaatsen te verminderen of geheel te doen veïv^S.VriJe etaan~