^i8ee2rsiBddaitepri:s ?narok?derezou6°d
- 13 -
Spreker heeft verder gezien, dat het tarief voor de staanplaatsen
der taxi's met f.5>is verlaagd en van f.25,op f.20,per
jaar gebracht is, maar omtrent het tarief voor de autobussen is in
het schrijven der N.S. niets te vinden. Overigens wordt door de
spoorwegen van een voorloopige regeling gesproken en nrar sprekers
meening zit daar het gevaar in, dat de nu gedane toezeggingen over
eenigen "tijd weer worden ingetrokken. Spreker kan onder deze voor
waarden zijn stem niet aan dit pcwkeerverbod geven.
De heer VERLINDEN is van oordeel, dat de spoorwegen zich in uun
brieven wel wat te vlug hebben bloot gegeven. Hij vindt dat geluk
kig, omdat de raad thans nog kan terug keeren op den ingeslagen weg.
In .en brief van de N.S. van 20 Januari weigeren deze botweg om
tegemoet te komen aan het voor hen zoo gemakkelijk in te willigen
verzoek om de standplaatsen der autobussen om te wisselen met die
voor t, taxi's, onder het motief, dat het spoorwegbelang zulks mee—
brengt, hieruit blijkt naar sprekers meening voldoende, dat het de
N.S. te doen is om van het openbaar plein, dat hun eigendom is, te
halen wat er maar van te halen is. Aan zooiets mag en kan de rpad
z.i. echter niet medewerken. Soreker hoopt, dat ook de andere heeren
den toeleg der spoorwegen doorzien hebben, waar deze schrijven, dat
zij voorloopig bereid zijn om ten gerieve van de aan het Stations
plein gelegen hotels 9 van de 15 parkeerplaatsen kosteloos af te
staan en wel vier voor hotel Franpois en vijf voor de restauratie-
kamer van het station. Spreker wil zich daar echter niet mede laten
lijmen, want eenmaal het parkeerverbod opgelegd, zullen z i de
spoorwegen spoedig overgaan tot het heffen van parkeergelden ook
voor die negen plaatsen. 6
Gelukkig heeft de A.N.J.E. den raad in deze een zeer goed advies
gegeven, zegt spreker. Immers, waarom op het plein een parkeer-
vertod, vraagt de A.1I.W.B. Om'het verkor op dat plein nrtt in ge-
wn8e?? teetaat er Uitsluitend en alleen fan
van de treinen Het tlStatl0n ïerlatea
LneSdg ITtl geparkeerd stfafï ITuïtlft o^puftleX p£-
De heer JUTEN zegt in de stukken gezien te hebben v
spreking is geweest tusschen de N <3 on V10+ ut c ©en be—
lege is in zijn advies wel SezLd dJet ;olleSe- Door *et col-
moetkomende houding is aangero- en' m ?8 sP°or77eê'en een tege-
niet eens, wanneerhji Cff? dft 2?" sPrekei' ls h9* daarmede
der standplaatsen van aSSssej L L^?!fW?Sfn v?? de verwisseling
misschien mogeliik dat da taxi s mets wil weten. Het is
dienst en der autobussen mal? cW89?»^ belaI,g hebben bl3 ae
de belangen der taxi-onderttmef^Jj? je Sff10!61 dat de raad 00k
ingezetenen, die hier hun bel uQtbehartigen. Ook dat zijn
der in het schrijven der* °g opbrengen. Spreker heeft ver-
taxi's kosteloos zijn toe' st^fn^n'hehï voorlooPiS 9 plaatsen voor
met hun auto aan een der twe fofJ ph, °CT0 va5? de bezoekers die
komen, maar hoever strekt d^t I tehuizen aaji het stationsplein
want zoodra de spoorwegen die plaat sen ^ok kan Wül heel kort zijn
ze het niet laten en dan i« P, S k kunnen verhuren, zullen
huizen geen gelegenheid meer hun 8di° koffie"
meening zal een en ander dan ook n^i- d a* z®tten. Naar sprekers
moeten komen, voor de raad^i?S oJS5Lde'1Illt:ief tot tUtdrukking
kan. 2i3n goedkeuring aan dit voorstel geven
houdert jeXi^voor^elaraad°Smnhétda!-k6 brief Van dö ^-S.een zoet-
voorloopige toezegging geeft seen p-uke?6)^01130? te kri^Sen* Die
keerverbod er eenmaal .is. kan dip bouvast, en wanneer het par-
worden ingetrokken. Om deze reden 7-1 zeSging weer even gemakkelijk
voorstel stemmen. zal sPreker dan ook tegen het
De heer SCHEFFELAAR is van oordeel da+
zal zijn, omdat de raad in een vorh'p\;Pf d V3el a£m te doen
schen gebeurd en de raad llt