KXSrïSKiKÏ met
s:;RnV-'-»"»~'S,."Aïsyxrï,ruIsdr
- 6 -
De heer VAM HASSELT zegt er reeds vorige maal op gewezen te heb
ben, dat in eerste instantie de raad zelf een fout heeft begaan. Nu
we echter ons woord gegeven hebben ten aanzien van het opleggen van
een oarkeerverbod, moeten we dat als eerlijke menschen ook houden.
Spreker heeft bij de vorige behandeling nog getracht een modus
vivendi te vinden door er op te wijzen dat de raad het wel eens is,
dat er een parkeerverbod moet komen, doch nog niet over de wijze
van uitvoering. Nu intusschen gebleken is, dat de spoorwegen niet
bereid zijn tot verdere tegemoetkomingen, zal naar sprekers meening
ook tot het opleggen van het parkeerverbod moeten worden overgegaan.
De heer SCHEFFELAaR is het er mee eens, dat de raad zich moet
houden aan het gegeven woord. Het heeft soreker echter verwonderd
dat door de belanghebbenden zelf niet bij de N.S. getracht is om
de gewenschte omwisseling der standplaatsen te krijgen. Spreker
heeft omtrent een dergelijke poging in geen enkel stuk iets kunnen
vinden.
De VOORZITTER zegt naar aanleiding van zijn daartoe gedaan ver
zoek een naderen uitleg van de N.S. te hebben gekregen omtrent de
bedoeling van het woord "voorloopig" in hun schrijven, dat in de
vorige vergadering behandeld werd. Volgens mededeeling van de N s
s de interpretatie daarvan, dat nooit gevreesd behoeft te worden'
leiLfi ieïe?r van de Z13de der spoorwegen in deze zaak. Spreker
gelooft dat daarmede de twijfel, welke door het gebruik van het
woord voorlooplg .as ontstaan, geheel Is weggenoLn. Wat öe
kwestie aer standplaatsen van taxi's en busÏÏn betrat!' U
■hii ?r n eer Broekmans hier erkend is dat overlep
enatsSsna?
■en behoeft dan slecht eS'ShSoSïjf
maken. en hler bezwaar tegen blijft
Dat deze zaak niet goed voorbereid ^rm -vn-iv,
Alles is tevoren wel degeliik pop? S' i J V 00 onJuist.
janboel geweest met het stations^ef^ J6!' Jarenlang is het een
goede oplossing voor fief?oes?Sd ï^onenls^h^ffe,en
sprekingen en schrifteliike heeft heel wat be-
alles goed onder oogen gezien fiopq+ ingen gekost, waarbij tevoren
doende mee op de hofgïe In w? J h2 Worder\ Ook d® raad was er vol-
principe besloten we?d tot het lel p-I regellnS zou worden toen in
stationsplein, wat voor Te v^belfe®n+^af kaa^erbod op het
als een der voorwaard^ glstlldwH T plein door de
vSoï d^stationszijde^^niet^oor^on^a6!^e2>^°d;]^^0^°uV^°e^Xg®'^d®n
3atDitS eini?SkI?nIhSiIhdedbed0eling ëe-Tettkant hGt plein'
gevolg van het oarkeervelbld ka^1^^ bezoekers zou krijgen als
gaat naar een kbffiSSSe omdétinzien- Im^s *en
ornaat men daar ziin auto vnnv a f goeu, beaiend wordt, en niet
omdat dit laatste niet mogel i ik^s^d Bli3ft'men li weg
koffiehuiehouder en den 'klant tooh'ai °'8 tusschen den
nmg zijn de naar vorlS geToltfTJT Naar mee-
geen bezwaren, maar ziin h*ï bezWarda ln werkelijkheid dan ook
beetje hard tégen hU.lt 2e?Pbell®n, die, als men er een
niet aan dat ten behoevé vU !Tïnke!?^BTTen gaat het toch
gemeen belang is, wordt tegengehoudpn tl datgene wat in het al-
opleggen van het parkeerverbodSe?dat cï™ er> tengevolge ven het
ln °rde zijn, dan heeft de raad hS? 'i gen gebeuren, die niet
Parkeerverbod weermin te trekken altlJc- n°g in de hand on het
dan ten beelehgedwjlld^spllkl^io^v^^ "eter ten halve gekeerd i8
gaan kijken, en nu kan'dfVoS"itfer"alen iZr plaatee
Plein prachtig verbeterd is, aSr ITZegger\ dat het stations-
iS+?aar Gürekers meenihé alle ade 2a^k objectief bekijkt
met kettingen wekken moer den 7 orimitief ingericht. De oalén
t