5.
g-ser ANTES UK IS kan zich wel met het voorstel van Burgemeester en
Wethouders vereenigen, doch zegt er op tegen te zijn, dat die hoornen
nu worden aangekocht, daar naar spreker weet, de hoornen momenteel 150%
duurder zijn dan normaal.
Be VOORZITTER zegt, dat de Hoofdinspecteur van het Staatsboschwesen
daar ook reeds op gewezen heeft en Burgemeester en 'Wethouders daar dan
ook rekening mee zullen houden.
Be heer HARM SE 11 vraagt, of de kinderen, die de boazen geplant hebben,
daar verder ook mee op de hoogte blijven
De VOORZITTER zegt, dat de kinderen zelf verder het door hen ge
plante boompje mee verzorgen en er wel voer zullen oppassen, dat "een
ander daar niet aan komt.
Zonder hoofdelijke stemming wordthiemarbesloten overeenkomstig het
voorstel van Burgemeester en Wethouders.
v 111 VOORSTEL TOT HET GESLOTE KVERKLARES VAN VEGEN VOOR HET BERIJDEN
iIZT MOTORRIJTUIGEN BH OEI RIJWIELEN.
De heer SIMONS merkt op, dat men nu nog uit beide richtingen in de
nremerstraat kan rijden. Waar deze straat zeer smal is en er vaak
stremming van het verkeer te vreezen is^ zou spreker willen voorstellen
cm cck deze straat voor het verkeer in één richting te willen open
stellen.
De VOORZITTER wijst er cp, dat het hier slechts een proefneming be
treft, waarin later nog verschillende nccdig gebleken wijzigingen
munnen worden aangebracht.
De heer SIMONS ment, dat het tc-wh wel van belang was, cm de Kremer-
straat er nu bij op te nemen.
Do heer SCHEEEELAAR vraagt, of het bij deh Ocsterh- ulevard de be
doeling is een verkeersregeling te krijgen van links en rechts, cf cm
heeiemaal af te sluiten
De VOORZITTER zegt, dat het de bedoeling is dien weg alleen af te
sluiten veer het zware verkeer, practisch derhalve veer dat met vracht-
a ut c s
De heer WALDER zegt er over 't algemeen wel eens mee te zijn, dat
regelingen getroffen werden veer het verkeer, doch men moet daarbij
oppassen, dat die regelingen niet zoodanig werden, dat vreemdelingen wel
in, maar niet meer uit do stad kunnen komen zender kans op enkele
pre cessen- verbaal'We moeten alles deen cm vreemdelingen naar hier te
trekmen, maar we moeten het hen niet te lastig maken met onze verkeers
maatregelen. Spreker weet tenminste van Breda, dat het daar tengevolge
van de vele verkeersregelingen voor een vreemdeling bijna niet mogelij
is m... uxt de stad te komen. Voer wat de Kremerstraat betreft, had
spreker dezelfde opmerking willen maken als de heer Simons.
^De heer Antheunis vraagt, of bij de afsluiting van den Ocsterboalevard
oedceii worden wagens met meer dan 1800 K. G. nuttig gewicht
De VOORZITTER zegt, dat met die 18CC K. G. gewicht alles bij elkaar
oGuceld wordt.
me meer VRIENS merkt op, dat de V/est erbcuievard den laat sten tijd niet
-zag oereden worden deer karren en wel door autc 1 s. Men meet echter niet
vergeten, dat de wegen ook door zware autc 'Hs werden stuk gereden.
De VOORZITTER zegt, dat hij ter plaatse met den Co-iiissaris van
83? ~Gn directeur van Gemeentewerken eens zal gaan kijken.
Sj_ ®r KIEPE wil, in verband met de opmerkingen van de heeren
Vr!nuA 2alder c^er d© Kremerstraat, voorstellen cm het verkeer
q lauweKandstraat door de Engelschestraat naar de Kremerstraat
r X.sieden en dit te leiden langs de Kieuwstraat ever de Vischmarkt,
"0G^^G.g^©ra®rstraat e enigs zins ontlast wordt.
T, -;00r HAmmSEK merkt cpdat men dan toch langs de Vischmarkt de
Kremerstraat weer in kan.
.rn "eer ^ALDER meentdat er wel iets verr het voorstel te zegt0*1
^r<3ners^raat aan de Engelschestraat het breedst en is de
regeling daar niet zoozeer nccdig, wel echter aan het bovenste gedeelte,
war.r "e straat het smalstis.
De VOORZITTER meent, dat men later beter cp deze kwestie kan terug
O-iQm. Men kan nu eerst afwachten, hoe het met de thans voorgestelde
regeling gaat.
st110uder KIEPE wijst er cp, dat juist aan den draai bij de Engelscho
-aat de meeste verkeersstremmingen in de Kremerstraat voorkomen.
mrucele leden steunen het voorstel van den heer Kiepe.
r^©^Keer SCHEEEELAAR meentdat het beter is, dat deze kwestie eerst
cr rmct Dag.Bestuur nader onder ccgen wordt gezien.