-. -
0
v
F':
■-< .i - :i -
:c
- - -• :i
f -. -
-
-
-8?-
Ne nog een toelichting over deze kwestie door de heer A. Luijkx
vraagt wethouder Pijs of het waterschap "de Haagse Beemden" bereid
Tq om als deze waterleidingen verbeterd zijn het onderhoud daarvan
over te nemen, dat zou kunnen worden getracht om deze in hetzelfde
nvprdrachtsplan op te nemen.
re heer A Luijkx, tevens dijkgraaf van het waterschap "de Haagse
Rppmden" zegt er weinig voor te voelen om deze verbetering in het
zelfde Plan op te nemen, waarop wethouder Pijs hem wijst op het voor
deel dat deze verbetering dan in dezelfde subsidietoezegging zou
kunnen worden opgenomen.
De heer A. Luijkx wijst er verder op, dat het schouwen van deze
waterleidingen ook niet op bevredigende wijze geschiedt.
De voorzitter zegt toe deze zaak nog te zullen bestuderen en
tevens na te zullen gaan of voor deze schouwwerkzaamheden nog cre-
viZL^DrAtteiakenseweg vanaf het Liesbosch tot aan ongeveer de
PIpinstraat is dusdanig ongelijk gelegen dat het rn.i. noodzakelijk
is hier iets aan te doen. Is dit op vrij korte termijn mogelijk.
Antwoord burgemeester en wethouders:
hier bedoelde deel van de Attelakenseweg is inderdaad vrij
1 ht Herstraten uit het onderhoudscrediet 1959 is niet meer moge-
Mik Voor I960 willen wij dit nog bezien, omdat het herstraten van
h Jp'keities ook bezwaren heeft. Er wordt nog gedacht aan het omhoog
hreneen van"de rijwielpaden en het toepassen van een oppervlakte
behandeling op de straatweg, zodat een gesloten wegdek zou ontstaan.
Wij willen dit echter nog nader bezien, ook voor wat betreft de
financiële mogelijkheden.
Ook dit punt licht de heer A. Luijkx nog nader toe. Hij noemt de
ze weg erbarmelijk slecht. De Attelakenseweg en het Sander zijn de
ciprhtste wegen in onze gemeente.
De voorzitter zegt, dat het de bedoeling is om hier het fietspad
omhoog te brengen en een behoorlijke slijtlaag tussen deze fiets
paden aan te brengen.
De heer Luijkx klaagt dat, toen deze weg enkele jaren geleden ver
beterd is men daarvoor toch wel heel slecht materiaal heeft ge
bruikt Toch was dat indertijd al een hele verbetering, aldus de
oorzitter zeker voor de wielrijders. De suggestie van de heer
ïuiikx om de slechtste gedeelten in deze weg al vast te verbeteren,
wordt door wethouder Feskens ten zeerste ontraden.
In dit verband informeert de heer Willemse naar de uitvoering van
b t indertijd na een onderzoek der wegen en met name ook de Haans-
bpre: door de commissie Openbare Werken, aan de heer Ruijgers gedaan
verzoek om voor deze verbetering een plannetje in te dienen.
Wethouder Feskens antwoordt, dat men op Openbare Werken inderdaad
p-ewerkt heeft aan een plan tot verbetering van enkele weggedeelten,
SLr op zijn verzoek daarmede zijn opgehouden, omdat men volgens
qpreker in deze gevallen enkel gediend is met een grondige ver
nieuwing »n tijdelijke oplappingen slechts veel geld kosten en niet
het gewenste resultaat opleveren.
De heer Willemse merkt op, dat het voor de leden van de commissie
Openbare Werken wel een beetje pijnlijk aandoet, dat zij op deze
wijze van een gevraagd advies verstoken blijven en wijst wederom op
het gevaar van twee kapiteins op een schip.
De voorzitter interumpeert, dat de commissie Openbare Werken niet
als "kapitein" kan worden aangemerkt, doch slechts een adviesorgaan
is. De"kapitein"is in dit geval het college van burgemeester en wet
houders
Naar aanleiding van de opmerking van de heer Willemse, dat hij de
directeur van Openbare Werken als tweede kapitein bedoelde, merkt de
voorzitter op, dat deze ondergeschikt is aan burgemeester en wet
houders.
II >V J j
b v o
"i ->J fii": I
'1
-Oo 'J
J .j
J V 1^
v \.c -i
V. V - V
c - - l
j j 5 '1
i 1
Ï9 'IBiVtl 'OV 9?J C
J i -
10 *iu2, n 9l -J. n-.-i" - -
J ji. c o j -- n s i j
b 9 j i 1 - j-
1
il.
V,
"I -
■10 - jl
- J
1 -
o '1= -
■H C i
J- r - -
- - i